ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။







မၾကာမီ ၂၀၀၉ ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ႏွစ္သစ္ ၂၀၁၀ ကိုႀကိဳဆိုရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔သို႔ႀကိဳဆိုဖို႔ရာလည္း ကုိလံဘိုလမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေဗ်ာက္အိုးမ်ား ေရာင္းခ်ေနသည္မွာ ခရစ္စမတ္ မတိုင္ခင္ကတည္းကပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔တေတြ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ည ၁၂ -နာရီဆို ေဖါက္ၾကေပလိမ့္မည္။ ေဗ်ာက္အိုး ေခတ္စားပံုကေတာ့ မဲေရြးပြဲၿပီးလဲ ေဗ်ာက္အိုးေဖါက္သည္ အသုဘခ်လည္း ေျဗာက္အိုးေဖါက္သည္။ အခုလည္း ႏွစ္ဦးညတြင္ ေျဗာက္အိုး ေဖါက္ၾကေပလိမ့္ဦးမည္။ သူတို႔ ေျဗာက္အိုးေဖါက္ျခင္းကား နယူးရီးယားေခၚ ႏွစ္သစ္ကူးကုိ ႀကိဳဆိုျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားရွိရာ လမ္းမမ်ားတြင္ သာသနာ့အလံေတြက တလူလူျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ေနရပါေတာ့သည္။ ထို႔အတူ လ်ပ္စစ္မီးထြန္းညွိရန္ ဘုရားေစတီမ်ားတြင္လည္း မီးဆိုင္းမ်ား သြယ္တန္းထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ေနရေပၿပီ။ ႏွစ္ကူးအႀကိဳည ႏွစ္ကူးည ႏွစ္ဆန္းညမ်ားတြင္ တရားဓမၼမ်ား အလွည့္က် ဓမၼကထိကမ်ားက ေဟာေျပာသည္ကိုလည္း မၾကာမီ ေတြ႕ျမင္ရေပေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ရိုးရာနတ္ပူေဇာ္ပြဲကုိလည္း သံုးညတိုင္တိုင္ က်င္းပမည္ကိုလည္း ေတြ႕ရေပဦးမည္။

ယခုေျပာသည့္ နယူးရီးယား ဆိုသည္မွာ ၁၅၈၂ ခုႏွစ္က ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး Pope Gregory XIII တီထြင္ခဲ့သည့္ Gregorian calendar နည္းအရ ႏွစ္ကူးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ထိုႏွစ္ကူးအေလ့အထကို အေနာက္တိုင္းသူ တိုင္းသား အမ်ားစုက ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဓိကအားျဖင့္ ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မိမိတို႔ ျမန္မာႏွစ္ကူးကေတာ့ ဧပရယ္လတြင္ျဖစ္သည္။ ထုိနည္းတူ သီရိလကၤာ ႏွစ္သစ္ကူးသည္လည္း ဧပရယ္လ တြင္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်မ္းသာသည့္ အေနာက္ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မႈေၾကာင့္ပင္ အေရွ႕တိုင္းသားတို႔လည္း လိုက္လံ က်င့္သံုးခဲ့ၾကေတာ့သည္။ လူတို႔၏ လုပ္ကိုင္ခ်င္စိတ္ကိုေတာ့ ယတိျပတ္ေျပာင္းလဲျပစ္လို႔ေတာ့ မရေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးသမားမ်ားကလည္း အဓိက ဗုဒၶဘာသာေရး သမားမ်ားက ႏွစ္ကူးအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္နာယူပြဲဆိုၿပီး သူမ်ားဘာသာ၀င္ေတြ ေပ်ာ္ရႊင္သလို ကိုယ့္ဘာသာရပ္နယ္ပယ္တြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ေျပာင္းလဲယူခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထို႔သို႔ ေျပာင္းလဲႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ကိုယ့္ဘာသာအေပၚ ေလးစားမႈျဖစ္ေနလိမ့္မည္ဟု မွတ္ထင္မိပါသည္။

ဘူလ
ဘူလ ဆိုသည္ကေတာ့ ဆင္ဟာလစကားျဖစ္သည္။ ျမန္မာလိုကေတာ့ ကြမ္းရြက္ျဖစ္သည္။ သီရိလကၤာတြင္ ကြမ္းရြက္သည္ တန္ဖိုးရွိသည့္ ပစၥည္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဘယ္လိုတန္ဖိုးရွိပါသနည္း။
(၁) မိမိအိမ္ကို သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းစားပင့္လိုက ဆြမ္းဒကာသည္ ေက်ာင္းတိုက္သို႔ သြားရသည္။ လက္ထဲတြင္ ကြမ္းရြက္ကေလးလိပ္ၿပီး ဆရာေတာ္ကို ပင့္ေလွ်ာက္ရသည္။ ဆရာေတာ္က ဆြမ္းစားလက္ခံလ်င္ ထိုကြမ္းရြက္ကေလးကို လက္ခံထားလိုက္သည္။
(၂) ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲမ်ားတြင္ သကၤန္းအ၀တ္ပိုင္းမ်ားတြင္ စံပယ္ပန္းမ်ားကို ကြမ္းရြက္မ်ားျဖင့္ ထုတ္ၿပီး ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသည္။
(၃) လူတဦးဦးအေပၚ ဥပမာ-ဆရာသမား၊ မိဘ၊ တို႔အေပၚ ေျပာဆိုပစ္မွားမိလို႔ ၀န္ခံေတာင္းပန္လ်င္ ကြမ္းရြက္ၾကားတြင္ စံပယ္ပန္းကိုလံုးကာ ဆရာမိဘလက္သို႔ အပ္ႏွံၿပီး အျပစ္ကို၀န္ခ်ေတာင္းပန္ေလ့ရွိသည္။
(၄) ယခုလို နယူးရီးယား၏ ပထမဆံုးေန႔တြင္ မိမိတို႔ ၾကည္ညိဳေလးစားသည့္ ဆရာသမား ရဟန္းသံဃာမ်ားကို ကြမ္းရြက္ၾကား ပန္းကေလးထည့္ကာ ဆရာ့လက္သို႔ အပ္ႏွံၿပီး ကန္ေတာ့သည့္ ထံုးစံရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြမ္းရြက္ေခၚ ဘူလသည္ တန္ဖိုးရွိသည့္ မြန္ျမတ္သည္ဟု လက္ခံထားသည့္ ပစၥည္းတခုပင္ျဖစ္ေပသည္။

ဗုဒၶဘာသာတို႔ထံုးစံသည္ မိမိထက္ အသက္ သိကၡာ ဂုဏ္အေနအားျဖင့္ ႀကီးသူကို ရိုေသေလ့ရွိၾကသည္။ ထိုအရာသည္ မြန္ျမတ္သည့္ လုပ္ရပ္တခုျဖစ္သည္။ မဂၤလာရွိသည့္ လုပ္ရပ္တခုျဖစ္သည္။ ဂါရ၀တရား နိ၀ါတ တရားတို႔သည္ မဂၤလာတရားမ်ားျဖစ္ေပသည္ဟု ဘုရားရွင္က မဂၤလသုတ္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဂါရ၀ဆိုတာက ေလးစားတာ နိ၀ါတဆိုတာက မိမိက ႏွိမ္ခ်ေနထိုင္တာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လူအခ်င္းခ်င္းပဲ ဘာမွ ရိုခိုးစရာမလို ဆိုသည့္ အယူအဆမ်ားသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ေဒသနာမ်ား မဟုတ္ပါ။ အျခားဘာသာမွ အယူအဆမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။ မိမိထက္ အသက္သိကၡာႀကီးမားသူကို ရိုေသစြာ ေနထိုင္သူတေယာက္ကို လူတိုင္းခ်ီးမြမ္းၾကပါသည္။ လူႀကီးသူမ မ်ားက သူတို႔အား အရိုအေသေပးျခင္းကို အလြန္တန္ဖိုးထားၾကပါသည္။ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ အသက္ႀကီးရင့္သည္အထိ ကိုယ္လိုအပ္ရာ လိုခ်င္ရာမ်ားကို အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကေပသည္။ အသက္ႀကီးလာသည့္အခါ အရာအားလံုးျပည့္စံုသည့္အခ်ိန္တြင္ လူအမ်ား၏ ရိုေသေလးစားမႈကို လိုခ်င္လာၾကေလ့ရွိသည္။ ဥပမာ- မိဘသည္ သားသမီးမ်ား၏ ရိုေသေလးစားမႈကို မေျပာေပမယ့္ လိုခ်င္ၾကသည္သာျဖစ္သည္။ သားသမီးက တစံုတရာ ျပန္လွန္ေျပာခဲ့ေသာ္ ေအာ္ဟစ္ေငါက္ငန္း ခဲ့ေသာ္ မိဘတို႔ စိတ္တြင္ ရင္ထုမနာျဖစ္ၾကရသည္။ စိတ္၀မ္းနည္းၾကရသည္။ ထိုနည္းတူ ရဟန္းေလာကတြင္လည္း ျဖစ္သည္။ နည္းနည္းေတာ့ ေစာဒက တက္စရာ ရွိေကာင္းရွိပါမည္။ မိဘ ဆရာသမားမ်ား မွားေနခဲ့လ်င္ ေခါင္းငံု႔ခံေနရမွာလားဟု ျဖစ္သည္။ မိဘဆရာသမားမ်ားကို ေျပာျပႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပန္လွန္ေအာ္ဟစ္ ေျပာဆုိျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ ---------ကေတာ့ မွားေနတယ္ ထင္တာပဲ။ ---------ကေတာ့ မွားေနသလား မသိဖူးဆိုသည့္ စကားမ်ဳိး သံုးၿပီး ေျပလည္စြာ ေျပာျပသင့္ေပသည္။ မိမိက အမွားကို ေတြ႕လ်င္ မွားေနေၾကာင္း သြားမေျပာသင့္ေပ။ (သြားေျပာျပလ်င္လည္း လက္ခံသည့္ အထက္လူက ခပ္ရွားရွားျဖစ္လိမ့္မည္) မိမိက မွားေနသည္ဟု သံသယရွိေနသလိုမ်ိဳး။ မိမိက မသိလို႔ ေမးမိသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး အျဖစ္အေနနဲ႔ ေျပာျပျခင္းျဖင့္ ေျပလည္သြားႏိုင္ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ စိတ္သေဘာထား ေကာင္းၾကပါသည္။ မိမိတို႔ လုပ္ရပ္တိုင္းသည္ တရားေတာ္နဲ႔ ညီညႊတ္သျဖင့္ မြန္ျမတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ ဘာသာ မိမိတို႔အေနအထားသည္ သိမ္ငယ္စရာ မရွိပါ။ ၀မ္းနည္းစရာလည္း မလိုပါ။ ထို႔အတူ မာန္မာနတက္စရာလည္း မလိုပါဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။

ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ-

အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)