သာသနာျပဳလိုသူမ်ားကို “စိတ္ရွည္- ဇြဲသန္- သညီးခံ (သင္းညီးခံ)- ျပဳရန္ သာသနာ” လို႔ ဆရာေတာ္မ်ားက ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ မွန္ေပသည္။ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း တခုခုကို ျပဳလုပ္သူ ျပဳလုပ္လိုစိတ္ရွိသူမ်ား အထက္ပါ သံုးခ်က္ကို မလြဲမေသြ က်င့္သံုးႏိုင္မွ ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မည္။ တခုခုကို ျပဳလုပ္လိုသူတိုင္းတြင္ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႕ႀကံဳရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ေပါင္းမ်ားစြာသည္ လုပ္ငန္းႏွင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးဟု ရွိပါသည္။ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္လ်င္ ထို၏ အသီးအပြင့္ပဲ ဆိုဆုိ အက်ဳိးရလာဒ္လို႔ပဲ ေခၚေခၚ တုန္႔ျပန္မႈ ေကာင္း-ဆိုး တခုခုေတာ့ ရစၿမဲပင္ျဖစ္သည္။ ထိုတြင္ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္လ်င္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးကား ေကာင္းက်ဳိးအေနျဖင့္ ပီတိျဖစ္ၿပီး မေကာင္းက်ဳိးကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထိုသည္ကား ၿပီးမွ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အရာျဖစ္သည္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္ထဲတြင္ သူတပါးကို ကူညီလိုမႈ ရိုင္းပင္းလိုမႈ ရွိခဲ့ၾကလည္း တုန္႔ျပန္လာသည့္ အက်ဳိးရလာဒ္အေပၚ စိတ္ပ်က္ကာ တလြဲျဖစ္ကုန္ၾကသည္လည္း ရွိသည္။ ထိုအထဲတြင္ ကၽြႏ္ုပ္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ မျဖစ္ခ်င္လ်င္ အထက္ပါ စိတ္ရွည္ ဇြဲသန္ သည္းခံ ကို က်င့္သံုးရလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိသည္။
၁- ဦးဇင္း... ရြာက လူေတြရဲ႕ အက်င့္စရိုက္ ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္လို႔ ထင္လို႔လား....
၂- ဘာျဖစ္ျဖစ္ဗ်ာ.. လုပ္ေတာ့ ၾကည့္ခ်င္တယ္။ ရြာမွာ အခုမွ တက္စလူငယ္ေလးေတြရွိတယ္။ ဒီကေလးေတြ တုိးတက္ဖို႔ထက္၊ မပ်က္စီးတာကို ျဖစ္ေစခ်င္တာ။ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ... အခုဆိုရင္ ရြာကေသးေသး အရက္ဆိုင္က သံုးဆိုင္။ ညေနဘက္ေရာက္လို႔ အရက္မေသာက္ရင္ လူညံ့တေယာက္ကို ျဖစ္လို႔... က်ဳပ္အထင္ မွားခ်င္မွားေနမယ္... ဒီကေလးေတြ အရက္ေသာက္လာတာ သူတို႔အတြက္ နားခိုရာ တခုခု မရွိလို႔ထင္တယ္.. က်ဳပ္က အခုလို စာအုပ္ စာတမ္းေလးေတြ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စုေဆာင္းပို႔မယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ စိတ္ေတြ ပ်င္းတဲ့ အခါ စာဖတ္ေနမယ္... စာဖတ္ျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ အသိညာဏ္ မတုိးတက္ဦးေတာ့ အရက္ဆိုင္ေတာ့ သြားျဖစ္မယ္ မထင္ဖူးဗ်ာ.... တကယ္လို႔ အသိညာဏ္တိုးတက္လာခဲ့ရင္ သူကေနမွ တဆင့္ သူတပါးကို အရက္ မေသာက္ဖို႔ တိုက္တြန္းႏိုင္မယ္ ထင္တာပဲ...
၁- တင္ပါ့။ အရက္ကေတာ့ ရြာမွာ နာမည္ကို ေက်ာ္ေနတာပဲ... တပည့္ေတာ္တို႔ ရြာမွာ မအို မနာေဆးေပၚေနၿပီလို႔ေတာင္ ေျပာေနၾကတယ္..
၂- ဘယ္လို ဘယ္လို... မအို - မနာေဆး
၁- ဟုတ္တယ္ေလ.... အရက္ခ်က္တဲ့လူက ဘာစံခ်ိန္ စံညႊန္းမွ မရွိဖူး.... သူထည့္ခ်က္ခ်င္ရာ ထည့္ခ်က္တာ.... ေသာက္တဲ့လူကလည္း ဘာအတိုင္းအတာမွ မရွိဖူး.....ေသာက္ခ်င္သလို ေသာက္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ေသာက္ေန တာ... ဒီေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသကုန္ေရာ.... ငယ္ငယ္နဲ႔ေသေတာ့ အိုစရာ မလိုေတာ့ဘူး.... နာစရာ မလိုေတာ့ဖူးေပါ့... အဲဒါေၾကာင့္ အရက္ကို မအို- မနာေဆးလို႔ ေခၚတာ
၂- ေအာ္... စကားတတ္တိုင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္လို႔က ဖြင့္ေပါ့ဗ်ာ... က်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒါက အရက္သမား အဓိပၸါယ္ဖြင့္တာပဲ ျဖစ္ရမယ္... အဲလိုေတာ့ မဖြင့္ေစခ်င္ဘူးဗ်ာ.... အသက္တိုေဆးလို႔ပဲ ဖြင့္ေစခ်င္တယ္.... ဘယ့္ႏွယ္ မအို မနာေဆးဆိုေတာ့ ေၾကာ္ျငာေကာင္းၿပီး လူတိုင္း လိုက္ေသာက္ခ်င္စိတ္ ေပါက္ကုန္လိမ့္မယ္....
၁- ကဲ ဗ်ာ... က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္လုပ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္
၂- သေဘာပါပဲ ကိုယ္ေတာ္....
ဒါက ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ကေလးကို တဦးတေယာက္နဲ႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဲဒီ တဦးတေယာက္ဆို သည္ကလည္း ရြာခံျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ရြာသားျဖစ္သည္။ သူကေတာ့ ရြာ့အေၾကာင္း အသိဆံုးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သူ႕ကို ထုတ္မေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ မိမိရင္တြင္းက ဆႏၵတခ်ဳိ႕ မိမိမွာ ရွိသည္။ ထိုအရာသည္ စကားလံုး ထုတ္သံုးလ်င္ ႀကီးက်ယ္လြန္းသြားမည္။ ထုိအရာကား သာသနာျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သာသနာျပဳ စကားလံုး အဓိပၸါယ္ကို မ်ားစြာ ဖြင့္ဆိုၾကသည္။ ထားေတာ့....။ ကိုယ့္အႀကံက ရြာမွာ ဘုရားတရားနဲ႔ စပ္ဆိုင္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ထားေပးမည္။ သူတို႔ အသိညာဏ္ သူတို႔ စရိုက္နဲ႔ ကိုက္ညီရာကို ဖတ္ၾကေပလိမ့္မည္။ ကိုယ္တိုင္ေဟာ ေျပာေနလ်င္ ဘုန္းႀကီးေတြ႕ရင္ တရားေဟာမည္ တရားစကားပဲ ေျပာမည္ထင္ၿပီး ထြက္ေျပးၾက ေရွာင္ေနၾကသည္က မ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ေတြ႕စရာမလိုပဲ စာအုပ္ထဲက ဓမၼေတြကို သူတို႔ႀကိဳက္သလို ဖတ္ၾက- အသိညာဏ္ရေတာ့လည္း ျပင္ဆင္ၾက။ ကိုယ့္သာသနာ ကိုယ္တြင္းသာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တတ္ၾကလိမ့္မည္။ အျခား တက္က်မ္းစာအုပ္မ်ားလည္း ထားေပးမည္။ သူတို႔ဘာသာ စြန္႔စားခန္းဖြင့္လို႔ လယ္ထြန္ႏြားေက်ာင္းဘ၀ကို ေတာ္လွန္သြားလ်င္လည္း သူ႕ကံနဲ႔သူပဲ။ တသက္လံုး ႏြားနဲ႔ ဖက္ရံုးေနၿပီး ေျမေပၚမွာ ေမြး ေျမေပၚမွာ ႀကီးၿပီး ဆိုင္ကယ္ေတြ႕တိုင္း မျမင္ဖူးလို႔ ေျပးၾကည့္တဲ့အေနအထားကေန ဆိုင္ကယ္ကို ကိုယ္တိုင္ခြႏိုင္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ၾကလ်င္လည္း သူ႕ကံနဲ႔ သူပဲ။ လူတိုင္း တရက္ ၂၄- နာရီပဲ ပိုင္ဆိုင္ၾကသည္။ အလုပ္လုပ္ၾကသည္လည္း ေန႔တိုင္းပင္။ ႀကီးပြားမႈခ်င္းၾကေတာ့ မတူၾက။ အလုပ္လုပ္တိုင္း ခ်မ္းသာၾကလ်င္ ႏြားေတြ ခ်မ္းသာေရာေပါ့ ဟု ေျပာၾကရေတာ့မည္။ အမွန္က အသိဉာဏ္သံုးၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကသူေတြသာ ၂၁ ရာစုမွာ ခ်မ္းသာကုန္ၾကတာ ဘာညာ သာရကာျဖင့္ ေျပာလ်င္လည္း ဆရာလုပ္ရာ ေရာက္ေနမည္။ စာအုပ္မ်ားက သူတို႔ကို သြန္သင္ေပးလိမ့္မည္- စသျဖင့္ ကုိယ့္အေတြးေတြ အဆက္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လုပ္ခ်င္စိတ္ေပါက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒီလုိနဲ႔ ၃၁လမ္း ၃၂-လမ္းတို႔တြင္ မိမိေျခရာေတြ တခုေပၚ တခုထပ္ေလာက္ေအာင္ ေရာက္ခဲ့သည္။ အဲဒီမွာ ေစာဦးစာေပ တို႔ ေက်ာ္သိန္းစာေပတို႔မွာ တိုက္ၾကေတြက တပံုတပင္။ ထိုထဲတြင္မွ ကိုယ္လိုခ်င္တာက ဗုဒၶဓမၼစာေပမ်ား၊ ၃၈ ျဖာမဂၤလာ ကာတြန္းမ်ား၊ ၅-ပါးသီလကာတြန္းမ်ား၊ ဇာတ္ေတာ္လာ ကာတြန္းမ်ားျဖစ္သည္။ စုေဆာင္းရသည္။ ၿပီးေတာ့ မဂၢဇင္းအေဟာင္းတန္းမွာ အေကာင္းမ်ားကို ေရြးရသည္။ ၀တၳဳစာအုပ္ကေလး မ်ားလည္း ထည့္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ကေန ကိုယ့္ေနရပ္ကိုသယ္။ အဖံုးခ်ဳပ္။ ဆိုင္ကိုေတာ့ မအပ္ရဲ။ ခ်ဳပ္ကတင္က စာအုပ္ဖိုး နီးပါးရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ ပီနံအိတ္ထဲ စုထည့္ စုေဆာင္း။ ဒီလုိမ်ဳိး အထပ္ထပ္ အခါခါလုပ္ခဲ့ရသလို စာအုပ္ေပၚမွာလည္း ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ငါေသသြားေသာ္ကဗ်ာကိုလည္း ရိုက္ကပ္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာကံခၽြန္ေျပာခဲ့သည့္ “၀တၳဳသည္ ၀တၳဳသာလ်င္ျဖစ္သည္။ အျပင္ေလာက၏ အျဖစ္အပ်က္မ်ား မဟုတ္” ဆိုသည္ကိုလည္း ေရးရသည္။ ေတာ္ၾကာ အဟုတ္ထင္ၿပီး အတုခိုးမွားကုန္လ်င္ ဒုကၡ။
ရြာကို ပို႔ေတာ့ ကိုယ့္မွာ စာၾကည့္တိုက္ ကိုယ္ပိုင္မရွိ။ ကိုယ့္ကုိ ကူမည့္သူမရွိ။ သို႔ျဖင့္ ရြာဦးေက်ာင္းတြင္သာ ဆရာေတာ္ကို အပ္လိုက္ရေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္က ဒီအတိုင္းေတာ့ မထားပါနဲ႔။ ဘီရိုေလး တလံုးနဲ႔ သီးသန္႔ထည့္ပါ မိန္႔သည္။ ဒီေတာ့ ေၾကာင္အိမ္ဗီဒိုပဲ ၀ယ္ထည့္လိုက္သည္။ သူက ေစ်းသက္သာသည္။ သုိ႔ျဖင့္ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ စာၾကည့္စင္ေလး ျဖစ္သြားသည္ပင္ဆိုပါေတာ့။ ပရိသတ္ကေတာ့ အားေပးသည္။ အားေပးလြန္းသျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ ေအာက္ပါအသံမ်ားကိုပင္ ၾကားရေတာ့သည္။
၁- မင့္ဥစၥာကကြာ လူအေတာ္ရႈပ္တယ္ကြ...
၂- ဘုန္းႀကီးရာ ဒီလုိပါပဲ... ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြ ၀င္ထြက္ေနေတာ့.... ဘုန္းႀကီးလည္း ၀ယ္ျခမ္းခ်င္စရာေလး ဘာေလးရွိရင္ သူတို႔ကို ခိုင္းလို႔ရတာေပါ့...
၁- မင့္စာအုပ္ေတြကကြာ ျပန္မအပ္ၾကဖူးကြ။ မင့္သိတဲ့အတိုင္းပဲ တို႔ရြာမွာ ေက်ာင္းဂိုဏ္းကြဲကရွိေတာ့ ဟုိဘက္ ဂိုဏ္းကလူေတြက ေက်ာင္းကို မလာၾကဖူးကြ။ တို႔ဂိုဏ္းက လူေတြက စာအုပ္ငွါးၿပီးရင္ သူတို႔က ထပ္ငွါးဖတ္ေရာ
၂- ဘုန္းႀကီးရာ မအပ္လည္း ျပႆနာမရွိပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ ထပ္ပို႔ပါ့မယ္...။ တပည့္ေတာ္ ဆႏၵက လူေတြ စာဖတ္တယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္တယ္ဘုရား
၁- မင့္စာအုပ္ေတြက စုတ္ကုန္ၿပီေဟ့။ ငါက အဲဒါကို မႀကိဳက္တာ။ စာအုပ္ကို ရိုရိုေသေသမကိုင္ရင္ အလြန္မုန္းတာ။ စာအုပ္ေတြက တန္ေၾကးရွိတယ္ကြ။ ညစ္ပတ္ေပတူးေနတာပဲ
၂- ဘုန္းႀကီးရာ သူတို႔က ေတာသူေတာင္သားေတြပဲဘုရား။ ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ဒါျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ စာအုပ္ထက္ စာအုပ္ထဲက အသိဉာဏ္က ပိုတန္ဖိုးရွိပါတယ္။
၁- ငါ စိတ္ပ်က္လာၿပီကြာ။
၂- ဘာျဖစ္လို႔လဲဘုရား
၁- ေအး ဟုိေက်ာင္းဂိုဏ္းက ကေလးေပါ့။ ငါ့ေရွ႕လာၿပီး တင္ပလႅင္ခ်ိတ္ ဒူးနဲ႔ၿပီး စာအုပ္လာဖတ္ေနတာကြ
၂- ေဟာဗ်ာ... ဘုန္းႀကီးကလည္း ကေလးပဲ... ေကာင္ေလး ဟုိဘက္သြားဖတ္ ဘာညာနဲ႔ ေျပာလိုက္ရင္ ၿပီးေရာေပါ့။ သူမ်ား ေက်ာင္းဂိုဏ္းက ကိုယ့္ဘက္လာ စာဖတ္ေတာ့ ကိုယ့္ေက်ာင္းဂိုဏ္း၀င္ ျဖစ္တာေပါ့။ မေကာင္းဖူးလား။
၁- ေအးကြာ။ ဟုိတေန႔က စာအုပ္လာမအပ္ၾကတာနဲ႔ ကေလးေတြ စာအုပ္တအိမ္တက္ဆင္း လိုက္စုရတယ္။ ဒီလူေတြနဲ႔ စာအုပ္နဲ႔ကို မတန္ဖူးကြ
၂- အဲေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့ဘုရား။ သူတို႔လည္း ေတာသူေတာင္သားေတြဆိုေတာ့ ....
၁- ေအးကြ။ ------ ဒကာမႀကီးက ေျပာတယ္တဲ့ကြ။ စာအုပ္ေတြ ေရာက္လာမွ ကေလးေတြ စာအုပ္နဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနတယ္။ အလုပ္မလုပ္ၾကဖူးတဲ့ကြ။
၂- ယံုမေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီး။ သူတို႔လား ကေလးကို အလုပ္မခိုင္းပဲေနၾကမွာ။ ကိုယ့္ရပ္ဓေလ့ကိုက ေလးတန္းေအာင္ရင္ ေသစာရွင္စာ ေရးတတ္ဖတ္တတ္ၿပီဆိုၿပီး ေက်ာင္းထုတ္ေနၾကဥစၥာ။
အထက္ပါ စကားလံုးမ်ားသည္ problem မ်ား ျဖစ္ေနျခင္းကို ကုိယ္က သေဘာမေပါက္ပါ။ ေအာ္... ကိုယ္က စာအုပ္၀ယ္သည္ စုသည္ ပို႔သည္။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာက စာဖတ္ဖို႔။ စာဖတ္သူရွိဖို႔ ျဖစ္သည္။ ခုလည္း စာဖတ္ေနၾကသည္ပဲ။ ခုဆို ကေလးေတြကို ဟုိဇာတ္ေတာ္ေၾကာင္း သြားမေျပာနဲ႔ သိၿပီးသား ဖတ္ၿပီးသားျဖစ္ေနသည္။ ဟုိတရား သြားမေဟာေလနဲ႔ သိၿပီးသားျဖစ္ေနသည္။ ဒါက ကိုယ့္ပီတီျဖစ္မႈ ကိုယ္ေတြးမိသည့္ အေတြးျဖစ္သည္။ လက္ရွိရင္ဆိုင္ေနရသည္က ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ ျဖစ္သည္။ သူသည္လည္း သူ႕ဆႏၵနဲ႔သူ ရွိေနပါလိမ့္မည္။ ဒီလုိနဲ႔ က်ဳႏု္ပ္၏ စာၾကည့္တိုက္ပဲ ဆုိဆို စာအုပ္စင္ပဲ ေျပာေျပာ အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ခန္႔သာ ရွိသည့္ ပညာဒါနကေလး သာသနာျပဳလုပ္ရပ္ကေလးသည္ အဆံုးသတ္ဖို႔ တေန႔ ေရာက္လာခဲ့ပါေတာ့သည္။
၁- မင့္စာအုပ္ေတြ စိတ္ပ်က္စရာပါကြာ။ အိပ္ခ်ိန္မေနရ ဘာမေနရနဲ႔။
၂- ဒါဆိုလည္း ဘုန္းႀကီး သေဘာဆႏၵအတိုင္းပါပဲဘုရား။ တပည့္ေတာ္လည္း ေနာင္မွာ စာအုပ္ေတြ မပို႔ေတာ့ပါဘူးလို႔ ကတိေပးပါတယ္ဘုရား။ ယခုလက္ရွိ စာအုပ္ေတြလည္း ဘုန္းႀကီး ငွါးလိုက ငွါးပါ။ မငွါးလိုပါက မငွါးပါနဲ႔ဘုရား။ ဘုန္းႀကီး အဆင္ေျပသလိုပါ လုပ္ပါေတာ့ဘုရား....
အခုေတာ့ အရာရာ အားလံုး နိဂံုးခ်ဳပ္သြားသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ပင္ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တခါတခါ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ျပန္ျပန္ေတြးသည္။ ကိုယ့္ကိုကုိယ္လည္း က်ရႈံးခဲ့သည္လုိ႔ပဲ ခံယူမိသည္။ ဒီတြင္ ငါဘာေတြ မွားခဲ့လဲ ေတြးျဖစ္သည္။ (၁) ကိုယ္ပိုင္ စာၾကည့္တိုက္ မလုပ္ႏိုင္ပဲ လုပ္ခဲ့ျခင္းသည္ ပထမ အမွားျဖစ္လိမ့္မည္။ (၂) ကိုယ္ပိုင္ မလုပ္ႏိုင္ေသးလို႔ အခုလို သူတပါးဆီ ကပ္ၿပီး လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း စိတ္မရွည္ခဲ့ျခင္းသည္ ဒုတိယ အမွားျဖစ္လိမ့္မည္။ ထို႔အတူ စိတ္ဇြဲသန္သန္နဲ႔ ေနာက္မဆုတ္တမ္း မလုပ္ခဲ့ျခင္းလည္းပါမည္။ ဆရာဘုန္းႀကီး ေျပာခဲ့သည္ကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ခဲ့ျခင္းလည္းပါမည္- ဟု ေကာက္ခ်က္ဆြဲမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္ကို ၀ံခံရေသာ္ က်ဳပ္သည္ လူညံ့တေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ က်ဳႏု္ပ္၏ အမွားကို သခၤန္းစာ ယူေစလိုသည့္ ဆႏၵျဖင့္သာ ကိုယ့္ေပါင္ကို ကိုယ္လွန္ေထာင္းျပလိုက္ရျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေခ်သည္။
အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)
စာတန္ခိုး
|
ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း
ေက်ာင္းဓာတ္ပံုမ်ား
ဗုဒၶ FM Radio
Buddha FM
FREE TALK
ဧည့္မွတ္တမ္း
သြားလည္ၾကပါ
နည္းပညာဆိုက္မ်ား
ေလေဘးကုသုိလ္
ေရးၿပီး posts
About Me
ေရးသူရဲ႕လိပ္စာ
ashintejaniyalankara
@gmail.com
@gmail.com
စာအုပ္လင့္မ်ား
စာအုပ္စာေပ
Burmese font converter
ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။