ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း သူ႕ကို ဒကာႀကီးေခၚသလို သူကလည္း ကၽြႏ္ုပ္ကို ဦးဇင္းလို႔ပဲ ေခၚပါသည္။ အရာအရာ အရိုအေသမေပးျခင္းအေပၚကို နားလည္ေပးပါရန္လည္း သူက သူနဲ႔ေတြ႕စဥ္ကတည္းက ေျပာထားခဲ့သည္။ မွန္သည္ေလ။ သူက ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္ ကိုယ္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ၾကသည္ေလ။ နားလည္ပါတယ္လို႔သာ ေျပာျပထားလိုက္သည္။ သူ႕အိမ္ကို ေရာက္တိုင္း ဒကာႀကီးလို႔ ေခၚရင္ လာၿပီ ဦးဇင္း လာၿပီလို႔ ဆိုေနၾကေပါ့။
သူနဲ႔ ဆံုဆည္းခဲ့တာကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ တုန္းကပါ။
၁ - မစားေကာင္းတဲ့ အသားႀကီးဆယ္မ်ဳိးဆိုတာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။
၂ - ရွိတာေပါ့။ “လူ-ေခြး-ျမင္း-ဆင္၊ သစ္- က်ားလ်င္၊ ျခေသၤ့- ၀ံ- ေအာင္း- ေျမြ၊ ရိုး- ေရ- သား- ေသြး၊ အေမြးတို႔ပါ မသံုးရာ ဆယ္ျဖာ အမ်ိဳးေပ”တဲ့။ လူသားက ဇာတ္တူသားျဖစ္လို႔၊ ျမင္းနဲ႔ဆင္က ရွင္ဘုရင္ေတြ အသံုးအေဆာင္ သတၱ၀ါ (မင္းအဂၤါ)ေတြ ျဖစ္လို႔၊ ေခြးနဲ႔ ေျမြက ရြံစရာေကာင္းလို႔၊ က်ားသစ္- က်ား- ျခေသၤ့- ၀ံ- ေအာင္း အေကာင္ေတြရဲ႕ အသားေတြက စားရင္ အႏၱရာယ္ျဖစ္တတ္လို႔ေပါ့။ ရဟန္းေတြဆိုတာက ေတာထဲမွာ တရားထိုင္နဲ႔ ေတာထဲမွာေနရင္ ကိုယ္က အဲဒါအေကာင္ေတြ အသားကို စားထားမိရင္ သူတို႔က အနံ႔ရၿပီး ရဟန္းေတြကို အႏၱရာယ္ ျပဳႏိုင္လို႔ မစားရဖူးလို႔ ပညတ္ခဲ့တယ္။ စားမိရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္။ အာပတ္သင့္တယ္ေပါ့။ ရဟန္းေတာ္ေတြ အတြက္ပါ။
၁ - တပည့္ေတာ္က ေျမြသားဆို သိပ္ႀကိဳက္တာ။ အဲဒါ အျပစ္မ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔
၂ - အျပစ္ကေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ ေျမြဆိုတာ နဂါးမ်ဳိးက ဆင္းသက္လာတာရယ္ ရြံစရာေကာင္းတာရယ္ေၾကာင့္ မစားသင့္ဖူးလို႔ေတာ့ ဘုရားရွင္က မိန္႔ထားပါတယ္။ အကုသုိလ္အေနနဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကအေနအားျဖင့္ပါ။ မစားပဲ ေနႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
၁ - တပည့္ေတာ္ အခု အဓိ႒ာန္၀င္ေနတယ္
၂- ဟုတ္လား။ ဘယ္လို အဓိ႒ာန္မ်ဳိးလဲ
၁ - ေန႔ ၁၂ နာရီထိုးရင္ အၿမဲဘုရား (God) ရွိခိုးတယ္။ ဆုေတာင္းတယ္။
၂- ဒကာႀကီးတို႔ ဘာသာမွာလည္း အဲလို အဓိ႒ာန္ဆိုတာရွိတယ္ေပါ့
၁- တင္ပါ့ ရွိတယ္။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ညေန ေျခာက္နာရီထိုးရင္ အိမ္သားအကုန္လံုးစုၿပီး ဘုရား၀တ္ျပဳလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ အစစအရာရာ အဆင္ေျပတယ္ဘုရား။
၂- ဦးဇင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း အဲလိုပဲ ဘုရားရွိခိုးတယ္။ တခုထူးတာကေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ကေတာ့ ကုိယ္က ကုသုိလ္လုပ္ၿပီးရင္ ကုိယ္ရတဲ့ ကုသုိလ္ကို သူမ်ားေတြလည္း ရေအာင္ အမွ်ေပးေ၀ေလ့ရွိတယ္။ သူမ်ားေတြက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစြာနဲ႔ သာဓုေခၚရင္ သာဓုေခၚတဲ့လူလည္း ကုသုိလ္ရတာေပါ့။
၁- တပည့္ေတာ္တို႔ ခရစ္ယန္မွာ faith- hope- charity ယံုၾကည္မႈ - ဆုေတာင္းမႈ လွဴဒါန္းမႈ ဆိုၿပီး သံုးမ်ဳိး လုပ္ေလ့ရွိတယ္ဘုရား
၂- အင္း... ဦးဇင္းတို႔ ဘာသာမွာလဲ ယံုၾကည္မႈကို အေျခခံပါတယ္။ ဆုေတာင္းတာကေတာ့ လုပ္ေလ့ရွိသူလုပ္ၿပီး မလုပ္ပဲ ေနတဲ့လူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကံ- ကံရဲ႕ အက်ဳိးကို ယံုၾကည္ၿပီးသားဆိုေတာ့ ကုိယ္က ေကာင္းတာလုပ္ထားရင္ ေကာင္းက်ဳိးဆိုတာက ဆုေတာင္းစရာ မလိုပဲ သူ႕အလိုလုိ ရရွိလာမွာေပါ့။ မေကာင္းတာ လုပ္ခဲ့ရင္လည္း မေကာင္းက်ဳိးက အလိုလို လာမွာပဲေလ။ ဒီလိုယံုၾကည္ေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ပဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ဆုေတာင္းေနရင္ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဖူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာရမလားပဲ။ ဆုေတာင္းရင္ နိဗၺာန္ျမန္ျမန္ေရာက္ရပါလို၏ လို႔ဆုေတာင္းၿပီး ကိုယ့္အလွဴ ဒါမွမဟုတ္ ကုသုိလ္တခုခု ျပဳတဲ့အခါ နိဗၺာန္ကိုပဲ အာရံုျပဳၿပီး လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အျခား အရာေတြ ဆုေတာင္းၿပီး ျပဳရင္ မစင္ၾကယ္ဖူး။ ပန္းတိုင္မဟုတ္ေသးဖူး။ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳ နိဗၺာန္ေရာက္ရပါလို၏ လို႔ ဆုေတာင္းမွ စင္ၾကယ္တယ္ ပန္းတိုင္အစစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ လွဴဒါန္းတာကေတာ့ သူက အဓိက အေျခခံပဲ။ လုပ္ငန္းစဥ္က ဒါန-သီလ-ဘာ၀နာ ကိုး။ ဒါနနဲ႔တင္ မရပ္ရဘူး။ ဒါနဆိုတာက လုပ္ရတာ လြယ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႕ကို အရင္ဆံုးျပဳ- နည္းနည္း စိတ္ထက္သန္လာရင္ သီလကို ေစာင့္ထိန္း။ ၿပီးရင္ ဘာ၀နာ ပြား။ တရားအားထုတ္ေပါ့။ ဒါလည္း နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္လုိ႔ပါပဲ။
၁- ဦးဇင္းတို႔ ေက်ာင္း ကထိန္က ဘယ္ရက္တုန္း
၂- ပံုမွန္ တန္ေဆာင္မုန္း လဆန္း ၁၀ ရက္ပါပဲ
၁- ငယ္ငယ္တုန္းကဆို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ကထိန္ပြဲေတြ ေရာက္ေနၾကဘုရား။ ကထိန္ပြဲေတြက အေတာ္ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ အတီးအမႈတ္ အက အခုန္ေတြနဲ႔။ စားၾကေသာက္ၾကရတာလဲ တရုန္းရုန္းနဲ႔။ တပည့္ေတာ္ေတာ့ ေပ်ာ္တယ္ဘုရား။
၂- အင္း... ေကာင္းပါတယ္။
၁- ဒီ ခရစ္ရုပ္ေတာ္က ျမန္မာျပည္တြင္လုပ္တာ။ အရမ္းသပၸါယ္တယ္။
၂- ဒါနဲ႔ ေနပါဦး။ ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ထာ၀ရ ဘုရားနဲ႔ဆုိ ဘုရားႏွစ္ဆူ ျဖစ္ေနေရာ့ မဟုတ္လား။ ဒကာႀကီးက ခရစ္ေတာ္ကို ကိုးကြယ္ေတာ့ ထာ၀ရဘုရားကို မကိုးကြယ္ဖူးဆုိလိုတာလား
၁- မဟုတ္ဖူးဦးဇင္း။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဘာသာမွာ ကိုယ္ေတာ္တပါး ဘုရားသံုးဆူဆိုတာရွိတယ္။ ခရစ္ေတာ္ဆိုတာက ထာ၀ရဘုရားကေန လူေတြကို ကယ္တင္ဖို႔ လူဖန္ဆင္းၿပီး လႊတ္လိုက္တာ။
၂- ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား
၁- ဘုရားရွင္ ညာဏ္ေတာ္ဆိုေတာ့ သာမန္လူ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေတြးဆလို႔ မရႏိုင္ဖူးဦးဇင္း
၂- အင္း ထားပါေတာ့။ တခုေတာ့ စိတ္ထဲ ဘ၀င္မက်ဖူးဗ်။ ထာ၀ရဘုရားက တန္ခိုးရွိပါရက္သားနဲ႔ ခရစ္ေတာ္က်ေတာ့ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚမွာ ကြယ္လြန္ရတယ္ အဲဒါကုိေတာ့ မႀကိဳက္ဖူး။ သူက အျပည့္စံုဆံုး ဖန္ဆင္းၿပီး လႊတ္ေပးသင့္တာေပါ့။
၁- ဒါကေတာ့ လူ႕ေတြရဲ႕ အျပစ္ကို ခရစ္ေတာ္ေယရႈက ခံယူသြားရတာပါ။
၂- မဟုတ္ေသးဖူးဗ်။ သူက တရားေတြ လိုက္ေဟာလို႔ သူအဖမ္းခံရတာ မဟုတ္လား။ တခုေတာ့ ေတြးႏိုင္တာေပါ့။ သူက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားေတြ လုိက္ေဟာလို႔ လူမုန္းလို႔ လုပ္ခံရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့။
၁- ဒါကလည္း ဘုရားရွင္မွပဲ သိႏိုင္မွာပါ
၂- ေအာ္...
အခုေတာ့ ဒကာႀကီးနဲ႔ မေတြ႕သည္မွာ အေတာ္ၾကာသြားပါၿပီ။ သူသည္ သူ႕ယံုၾကည္ရာကို ကုိးကြယ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကို အေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္သည္။ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ ပြဲလန္းသဘင္ေတြမွာ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္- သူ၏ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္မွာ အကုသုိလ္ျဖစ္လာလ်င္ ခ်က္ (church) ေက်ာင္းသြားၿပီး အျပစ္ကို ၀န္ခံမည္။ သူ႕ဘုရားရွင္က သူ႔အျပစ္ကို ခံယူမည္။ သူသည္ သူ႕ဘာသာတရားအရ ငရဲျပည္ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္ သံုးခုတြင္ ဘုရားသခင္ ကယ္မျခင္းျဖင့္ နတ္ျပည္ (heaven) ေရာက္လိုသူ ျဖစ္သည္။
မိမိတို႔သည္ကား သားျပဳလုပ္သည့္ အျပစ္ကို အေဖက ၀န္ခံလို႔ မရ။ အေဖျပဳလုပ္သည့္ အျပစ္ကို သားက အစား၀င္ခံလို႔ မရ။ ကုိယ္ျပဳသည့္ကံ ကိုယ္သာ စံရမည္။ ကိုယ္ျပဳသည့္ကံ ကုိယ္သာ ခံရမည္။ နိဗၺာန္ မရမခ်င္း သံသရာဆိုတဲ့ ဘံုဘ၀ေတြကို က်င္လည္ရဦးမည္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ စုေဆာင္းရဦးမည္။ တရားအားထုတ္ရဦးမည္။ ထိုသို႔ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ကုသုိလ္ျပဳလုပ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ နိဗၺာန္၀င္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သူတပါးသည္ ကယ္တင္လို႔ မရႏိုင္။ သူတပါး၏ လမ္းညႊန္မႈသာ ရယူႏိုင္သည္ ဟု ခံယူထားသူျဖစ္ေပသည္။
သူ႕ခံယူခ်က္ႏွင့္သူ၊ သူ႕အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္သူ ျဖစ္ၾကေပသည္။
ဟုိး ဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက ျဖစ္သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္းလ်ာ ဥပတိႆႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္အေလာင္းလ်ာ ေကာလိတတို႔သည္ ပရိဗုိဇ္အာရာမ္တြင္ ပရိဗုိဇ္မ်ားအျဖစ္ ၀င္ေရာက္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ သူတို႔ ရွာေဖြလိုသည့္ တရားမ်ားကို ပရိဗုိဇ္ဆရာအထံတြင္ မေတြ႕ရွိ။ သုိ႔ျဖင့္ ထပ္မံလိုက္လံ ရွာေဖြၾကသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္းလ်ာက စတင္ၿပီး အရွင္အႆဇိမေထရ္ႏွင့္ ေတြ႕ကာ တရားနာယူၿပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အရွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္းလ်ာထံကေန အရွင္ေမာဂၢလာန္အေလာင္းလ်ာ က ထပ္မံ တရားနာယူခဲ့ရာ သူလည္း ေသာတာပန္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ ဘုရားရွင္ကို အျကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္သူမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ရာ ပရိဗုိဇ္ဘ၀ကို စြန္႔ၿပီး ရဟန္းဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းရန္ ဘုရားရွင္ထံ သြားၾကေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ဆရာႀကီးကုိ ဒီအတိုင္းမထားခဲ့ခ်င္။ မွားယြင္းသည့္ လမ္းေၾကာင္းမွာ မေနခဲ့ေစခ်င္။ မေသရာတရားကို ေဟာျပႏိုင္သည့္ ဘုရားရွင္ ေလာကတြင္ ေပၚထြန္းေနခဲ့ၿပီ။ သို႔ျဖင့္ အတူတကြ လိုက္ဖို႔ရာ တိုက္တြန္းၾကည့္သည္။ နားခ်ၾကသည့္။ ဆရာႀကီး သဥၹယ ေျပာစကားသည္ သူတို႔အတြက္ ပါးစပ္ေပါက္ အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားေခ်သည္။ “ငါ့မွာ တပည့္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဆရာတေယာက္က သူတပါးဆီ တပည့္သြားခံရင္ ကရားအိုးအျဖစ္ကေန ခြက္ကေလး အျဖစ္ေရာက္သြားမွာေပါ့။ ေလာကမွာ လူေတာ္ကနည္းၿပီး လူညံ့က မ်ားပါတယ္။ ေတာ္တဲ့လူေတြက ေတာ္တဲ့ ေဂါတမဘုရားထံ သြားပါေစ။ လူညံ့ေတြက ငါ့ဆီ လာၾကပါလိမ့္မည္။ မင့္တို႔သာ သြားၾကပါဟု ဆိုသည္“။ သို႔ျဖင့္ သူတို႔သည္ ဆရာ့ကို ထားရစ္ခဲ့ကာ ဘုရားရွင္ထံ သြားခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ထံ ေလ်ာက္ထားေတာ့ ဘုရားရွင္က အကာကုိ အႏွစ္ မထင္သင့္ပံုနဲ႔ အႏွစ္ကုိသာ အႏွစ္လို႔ ထင္သင့္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခဲ့ေလသည္။ (ဓမၼပဒ႒ကထာ၊ သာရိပုတၱေတၳရ၀တၳဳ)
ကိုယ္ကေတာ့ ဒကာႀကီးႏွယ္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ဒီေလာက္ စိတ္၀င္စား သိေနတာေတာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္မလာဖူးလို႔ ေတြးထင္မိသည္။ ထိုနည္းတူ ဒကာႀကီးကလည္း “ဒီဦးဇင္းႏွယ္... bible နဲ႔ diploma in English ၿပီးသြားတာေတာင္ Baptism လုပ္ၿပီး ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္ ျဖစ္မလာဖူးလို႔”မ်ား ေတြးထင္ေနမလားပဲ။ အို.... ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲေပါ့....။ ေမာင္ပိုက ေမာင္ပိုေနရာမွာ ျပန္ေန။ က်ားႀကီးက က်ားႀကီးေနရာ ျပန္ေနေပါ့...။။
(မည္သူတဦး တေယာက္ကိုမွ် ထိခိုက္နစ္နာေစလိုေသာ ဆႏၵမရွိပါ)
အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကုိလံဘို)
စာတန္ခိုး
|
ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း
ေက်ာင္းဓာတ္ပံုမ်ား
ဗုဒၶ FM Radio
Buddha FM
FREE TALK
ဧည့္မွတ္တမ္း
သြားလည္ၾကပါ
နည္းပညာဆိုက္မ်ား
ေလေဘးကုသုိလ္
ေရးၿပီး posts
About Me
ေရးသူရဲ႕လိပ္စာ
ashintejaniyalankara
@gmail.com
@gmail.com
စာအုပ္လင့္မ်ား
စာအုပ္စာေပ
Burmese font converter
ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။