ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။

Girl is changeable like mind
(စိတ္လိုပဲ မိန္းကေလးေတြက ေျပာင္းလဲလြယ္သည္ လို႔ဘာသာျပန္မိသည္)

ေဟ့ ေဓႏုက၊
အက်ီ ၤက စာတန္းက ဆန္းျပားလိုက္လား
ဟဲ ဟဲ….. အဲလိုပဲ မိန္းကေလးေတြက။
ဟုတ္ပါၿပီဗ်ာ… ဟုတ္ပါၿပီ။

ေဓႏုက ဆိုသည္က ေက်ာင္းတြင္ ဆြမ္းခ်ိဳင့္ဆြဲေနသည့္ ေက်ာင္းသားျဖစ္ၿပီး စာတမ္းကေတာ့ သူ႕ရွပ္အက်ီ ၤေပၚက စာတမ္းျဖစ္သည္။ ေဓႏုကက အဂၤလိပ္လို သိပ္မတတ္ပါ။ ကိုယ္လည္း အဂၤလိပ္ဆိုတာႀကီးကို မကၽြမ္းက်င္ပါ။ ဒီေတာ့ စကားလံုးမ်ားက ေရွ႕မဆက္ေတာ့။ ရပ္တန္းက ရပ္သြားပါၿပီ။ မရပ္မတန္႔ ေရွ႕ဆက္ ေနသည္ကေတာ့ အေတြးမ်ားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

မိန္းကေလးေတြကပဲ စိတ္တခုလို ေျပာင္းလဲျမန္တာလား၊ စိတ္ေတြကပဲ မိန္းကေလးေတြလို ေျပာင္းလဲျမန္ တာလားေပါ့။ အုိး…. မိန္းကေလးလည္း ေျပာင္းလဲျမန္မွာပဲ စိတ္လည္း ေျပာင္းလဲ ျမန္တာပဲ။ ႏွစ္ခုလံုး ေျပာင္းလဲ ျမန္တယ္လို႔ အတင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ပစ္လိုက္သည္။

ဒီေနရာမွာ မိန္းကေလးဆိုတာထက္ မိန္းကေလးတို႔ရဲ႕ ခ်စ္စိတ္ကို ရည္ညႊန္းသည္က မ်ားေပလိမ့္မည္။ ဒီေတာ့ အခ်စ္စိတ္ေတြ အေျပာင္းအလဲ ျမန္သည္ဟု ဆိုရေပေတာ့မည္ မဟုတ္ေလာ။

“ခ်စ္ျခင္းဟူေသာ လူ႕သေဘာလည္း စိတ္ထဲတြင္သို ၀မ္းတြင္းၿမိဳလ်က္ ပိုသည္မရွိ ျပည့္ႏိုင္ဘိ၏” စာဆိုေတြရဲ႕ စကားပါ။
တဦးအေပၚ တဦးက ခ်စ္ျခင္းသေဘာတရားသည္ ခ်စ္တတ္သူ၏ စိတ္ထဲတြင္ရွိေနပါလိမ့္မည္။ ထိုခ်စ္ျခင္းသေဘာတရားသည္ကား အၿမဲတမ္း လိုအပ္ေနသည့္ မရခင္လည္း လိုခ်င္၊ ရၿပီးျပန္လည္း ထပ္လိုခ်င္ေနသည့္ အရာတခုသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဒီေတာ့လည္း ေျပာင္းလဲ သြားတတ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းသေဘာတရားကို အျပစ္ျမင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္။ ကိုယ္ကခ်စ္လို႔ ကိုယ့္ကို ပစ္သြားရင္ေတာ့ ခ်စ္တတ္သူမွာ ပူေဆြးရမွာကေတာ့ ဓမၼတာပဲျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

အဲဒီ အခ်စ္တို႔ ေျပာင္းလဲသြားပံုေလး ေျပာျပပါမည္။
ပံုစံတခုကေန တခုကို ေျပာင္းလဲသြားျခင္း အေၾကာင္းတရားတို႔ ရွိပါသည္။ ထိုတြင္ မုန္းလို႔ ေျပာင္းလဲသြားျခင္း၊ ထပ္မံခ်စ္စရာေတြ႕လို႔ ေျပာင္းလဲ သြားျခင္းလို႔ ႏွစ္မ်ဳိးရွိေပသည္။ ဥပမာျပပါမည္။ ဘုရားရွင္သည္ သူ၏ ၀မ္းကြဲညီေတာ္ နႏၵမင္းသားကို ဇနပဒကလ်ာဏီႏွင့္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခါနီးတြင္ ရဟန္း၀တ္ေပးခဲ့ေလသည္။ နန္းေတာ္ကို ဆြမ္းစားျကြရင္း အျပန္တြင္ သပိတ္ေတာ္ကို ေက်ာင္းသို႔ ထမ္းပို႔ေစျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းေခၚၿပီး ရဟန္း၀တ္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ နန္းေတာ္အထြက္ကတည္းက ေမာင္ေတာ္ ျမန္ျမန္ျပန္လာပါလို႔ ဇနီးေလာင္း ဇနပဒကလ်ာဏီက မွာလိုက္သည့္ စကားကို ရဟန္းေတာ္ နႏၵနားထဲက မထြက္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ရဟန္းဘ၀တြင္ မည္သို႔မွ် မေပ်ာ္ႏိုင္ပါ။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းေတာ္ နႏၵကို နတ္ျပည္ကို ေခၚသြားသည္။ လမ္းတြင္ သစ္ငုတ္ေပၚထိုင္ေနသည့္ ေမ်ာက္မအုိႀကီးတစ္ေကာင္ကို ျပသခဲ့ေသးသည္။ နတ္သမီးလွလွပပေတြ ကိုျမင္ေတာ့ ရဟန္းေတာ္ နႏၵစိတ္တြင္ လူ႕ျပည္က ဇနီးေလာင္း ဇနပဒကလ်ာဏီသည္ အရုပ္ဆိုးသြားသည္ဟု ထင္ျမင္မိေတာ့သည္။ ယုတ္စြအဆံုး လမ္းမွာ ေတြ႕ခဲ့သည့္ ေမ်ာက္အိုႀကီးႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိေတာ့သည္။ ဇနပဒကလ်ာဏီအေပၚ စက္ဆုပ္သြားေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္နႏၵ၏ ခ်စ္စိတ္တို႔သည္ ယခုအခါ ေနရာေျပာင္းသြားပါၿပီ။ ဇနပဒကလ်ာဏီအေပၚတြင္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ နတ္သမီးမ်ား အေပၚေရာက္သြားေပၿပီ။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က နတ္သမီးမ်ားကို လိုခ်င္လ်င္ တရားက်င့္ဖို႔ ႏွင့္ တရားထူးကို ရပါက နတ္သမီးမ်ားကို ရေစဖို႔ တာ၀န္ခံေၾကာင္း မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။ ဒိေနာက္ ရဟန္းေတာ္နႏၵ အထူးတလည္ တရားအားထုတ္ရင္း ရဟႏၱာဘ၀ ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ကိေလသာတို႔ ကုန္ခမ္းၿပီျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္အရာကိုမွ မတက္မက္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္လည္း နတ္သမီးေတြကို ရေစဖို႔ အားထုတ္ဖို႔မလိုေတာ့ေပ။ ဒီေနရာတြင္ ဆိုလိုသည္မွာ နႏၵမင္းသား၏ ခ်စ္စိတ္တို႔ ေျပာင္းလဲပံု ျဖစ္သည္။

ဘုရားရွင္လိုဆရာေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ေတာ့ နႏၵ၏ ေျပာင္းလဲပံုသည္ ဓမၼေပၚေရာက္ရွိကာ နိဗၺာန္နန္း စံ၀င္ခဲ့ရသည္ အထိ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းခဲ့သည္။

ေနာက္တမ်ိဳးမွာ အျပစ္ျမင္လို႔ ခ်စ္ခင္ျခင္းေတြ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းျဖစ္သည္။
တခါက အလြန္လွပသည့္ သီရိမာအမည္ရွိ ျပည့္တန္ဆာမကို ရဟန္းေတာ္တပါးသည္ မစားႏိုင္ မေသာက္ႏိုင္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ စြဲလန္းေနလ်က္ရွိသည္။ တေန႔ သီရိမာ ကြယ္လြန္ေတာ့ သုႆာန္တြင္ ခုႏွစ္ရက္ ထားေစၿပီး ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အသုဘ ရႈျကြေစသည္။ တေန႔တာ သီရိမာႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ရဖို႔ အေရး အသျပာ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေပးကမ္းခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ တစ္ေထာင္ တစ္ရာ တစ္ဆယ္ ေနာက္ဆံုး အလကား ေပးသည္ပင္ ယူမည့္သူ ေပၚထြက္မလာခဲ့။ အပုပ္ေကာင္ကို မည္သူက ယူခ်င္လိမ့္မည္နည္း။ ထိုသို႔ အသုဘအေလာင္းေကာင္ကို ေရာင္းခ်ျပျခင္းႏွင့္ တရားဓမၼတို႔ကို နာၾကားရသည့္အခါ စြဲလန္းေနသည့္ ရဟန္းလည္း တရားထူး ရရွိသြားခဲ့သည္။

ယခုအေၾကာင္းအရာသည္ကား ခ်စ္ျခင္းစိတ္သည္ လွပလို႔ ခ်စ္တာ၊ ျမတ္ႏိုးစရာေကာင္းလို႔ ခ်စ္တာ တြယ္တာသည္ျဖစ္ၿပီး ထိုလွပသည့္အရာတို႔သည္ ပင္ကိုယ္သဘာ၀အရ ပုပ္သိုးတတ္သည့္ အရာျဖစ္သည္။ ပကတိကို ရႈျမင္မိသည့္အခါ တက္မက္စိတ္မရွိေတာ့။ ထိုအခါ ခ်စ္စိတ္တို႔ေျပာင္းလဲ သြားျခင္းျဖစ္ေတာ့သည္။

မ်က္ေမွာက္ေလာကစကားအရ “ခ်စ္လို႔ ဘုေပ်ာက္တာ”ဟု လည္းရွိသည္။ လူတေယာက္က အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ကို ခ်စ္ႀကိဳက္ေနရာ ထိုအမ်ိဳးသမီး မ်က္ႏွာတြင္ ဘုလံုးပါေသာ္လည္း သူ႕စိတ္တြင္ ဘုလံုးပါသည္ဟု မထင္ေပ။ ထိုဘုလံုးသည္ သူ႕မ်က္စိတြင္ အျပစ္တခုအျဖစ္ မျမင္မိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုေပ်ာက္သည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုနည္းတူစြာ သြားေခါသူဆိုလ်င္လည္း သြားေပၚေလးနဲ႔လို႔ တင္စားတတ္ၾကသည္။ ခ်စ္စိတ္၀င္လ်င္ အျပစ္မျမင္ေတာ့သည့္ သေဘာျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ခ်စ္စိတ္တို႔ ေပ်ာက္သည့္အခါ အျပစ္ကို အျပစ္အတိုင္း ျမင္ခြင့္ရေပသည္။

ေလာက သဘာ၀အရ တဏွာေခၚ အခ်စ္ဆိုတာကို အျပစ္ေျပာေနသည္မဟုတ္ပါ။ တဏွာေခၚ အခ်စ္ေတြဟာ ေျပာင္းလဲျခင္းသေဘာတရားရွိသည္ကိုေတာ့ နားလည္ေစလိုသည္။ ထိုသို႔နားမလည္လ်င္ သေဘာမေပါက္ လ်င္ ဒုကၡေရာက္တတ္သည္။ ဒုကၡေရာက္ေၾကာင္းလည္း ၾကားဖူးနား၀ ရွိၾကသည္သာ။ ေျပာင္းလဲျခင္းသေဘာ တရားကို သိၿပီး အေကာင္းဘက္ ဓမၼကို ေျပာင္းခ်င္ေျပာင္း၊ မေျပာင္းႏိုင္လ်င္လည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာ့ မႏွိပ္စက္မိေအာင္ အလြန္အကၽြန္ေသာက မေရာက္ေအာင္ ေနႏိုင္ေစခ်င္သည္။ ေနႏိုင္ၾကပါေစလို႔လည္း ဆႏၵျပဳလိုက္ပါသည္။

က်မ္းကိုး -
အလကၤာဘာသာဋီကာ ႏွင့္ ဓမၼပဒအ႒ကထာ

အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)