“လူ၌ႀကီးဘိ သားအမိပင္ မခ်ိကယ္ေရး ကုိယ္လြတ္ေျပးသည့္
မီးေဘး ေရေဘး ျပည္ပ်က္ေဘးလည္း ဆယ္ေရးတေရး ကယ္ႏိုင္ေသး၏။
အိုေဘး နာေဘး ေသျခင္းေဘးဟု ဤေဘးသံုးပါး လြန္ႀကီးမားကား
မ်က္စိေအာက္တြင္ ရင္ခြင္တင္လ်က္ သက္ငယ္ေရးပိုင္ မကယ္ႏိုင္ခဲ့
လက္မႈိင္ခ်ကာ ေနရစြာရွင့္”
ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္ ျဖစ္ပ်က္မႈတို႔ကို ေဘးလို႔ေခၚပါတယ္။
သာမာန္ပုထုဇဥ္လူသားေတြကေတာ့ မီးေလာင္တာကိုလည္း ေဘးအႏၱရယ္က်ေရာက္တယ္။
ေရႀကီးတာကိုလည္းပဲ ေဘးအႏၱရာယ္က်ေရာက္တယ္။
စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ သူပုန္ေဘးသူပုန္ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ ဟိုေျပးဒီလႊားနဲ႔ တိုင္းျပည္ပ်က္တာကုိလည္းပဲ ေဘးအႏၱရာယ္ က်ေရာက္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီေဘးေတြကုိ တကယ့္တကယ္ ေဘးေတြလို႔ မေခၚဆိုႏိုင္ပါဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။ အခ်င္းခ်င္း ကယ္တင္ႏိုင္ေသးလို႔ပါပဲ။
မိဘကလည္း ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ၿပီးေတာ့ သားသမီးကို ကယ္မယ္ဆိုရင္ ကယ္ႏိုင္ပါတယ္။
သားသမီးကလည္း မိဘကို မရမက အတင္း၀င္ကယ္မယ္ ကယ္ဆယ္မယ္ဆိုရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိပါတယ္။
ဆယ္ခါကယ္ရင္ တခါကေတာ့ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ တကယ့္တကယ္ေဘးဆိုတာက အိုလာျခင္း ဖ်ားနာျခင္း ေသဆံုးျခင္းတို႔ကို ေဘးလို႔ေခၚပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ
မိဘနဲ႔ သားသမီး အခ်င္းခ်င္း ဘယ္လိုမွ မကယ္ႏိုင္လို႔ပါပဲ
တေျဖးေျဖးအိုမင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ မိဘကို သားသမီးက အစား၀င္ၿပီးေတာ့ အိုပါရေစ- ေတာင့္တၾကည့္ပါ။ အစား၀င္ၾကည့္ပါ။ မရႏိုင္ပါဘူး
ထိုနည္းတူစြာ အိုမင္းလာတဲ့ သားသမီးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ မိဘက အိုမင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ငါတို႔မွာသာ သားအတြက္ပါ ပိုၿပီးေတာ့ အိုပါရေစ။ သားသမီးေတြ အုိမလာပါေစနဲ႔ လို႔ အစား၀င္ၾကည့္ပါ ေတာင့္တၾကည့္ပါ။
မရႏိုင္ပါဘူး။
ထိုနည္းတူစြာ ဖ်ားနာေနတဲ့ ေနရာမွာလည္း မိဘက သားသမိးအစား မ၀င္ႏိုင္သလို သားသမီးကလည္း မိဘအစား ၀င္ယူလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး
ထိုနည္းတူစြာ ေသဆံုးသြားတဲ့ မိဘေနရာကို သားသမိးက မိဘတို႔ အသက္ရွည္စြာေနပါေစဦး
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အစား၀င္ပါမယ္လို႔ ေျပာဆိုလို႔ ေတာင့္တလို႔ မရသလို ေသဆံုးသြားတဲ့ သားသမီးေနရာကိုလည္းပဲ မိဘက အစား၀င္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအိုတာ နာတာ ေသတာေတြကို မိမိမ်က္ေမွာက္မွာပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ မိဘကို သားသမီးက ဒီအတိုင္းပဲ ၾကည့္ေနရပါတယ္။
သားသမီးေတြကိုလည္း မိဘေတြက ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ လက္မႈိင္ခ်ကာ ၾကည့္ေနရတာပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ သားသမီးနဲ႔ မိဘ ၊ မိဘနဲ႔ သားသမီး အခ်င္းခ်င္း မကယ္ႏိုင္တဲ့ေဘး အစစ္ဆိုတာက အုိေဘး နာေဘး ေသျခင္း ေဘးတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္ အဲဒီ အိုေဘး နာေဘး ေသျခင္းေဘးတို႔ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကယ္တင္ႏိုင္တာကေတာ့ ကိုယ္ကိုတိုင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုတိုင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေတာ့ ကယ္ႏိုင္မလဲ။ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို က်င့္သံုးၿပီး ကယ္ႏိုင္ပါတယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို က်င့္သံုးရင္ အဆံုးတေန႔မွာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္လ်င္ အိုျခင္း နာျခင္း ေသဆံုးျခင္း မရွိေတာ့လို႔ ဒီေဘးေတြကေန လြတ္ေျမာက္ေသာအားျဖင့္ ကယ္တင္ၿပီးသား ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ (အံ-တိက)
ဒီတရားေလး ေရးျဖစ္ျခင္းက မိမိတို႔နဲ႔ အရမ္းကို ခင္မင္တဲ့ ဒကာတေယာက္ မေန႔က အူမကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ ဆံုးသြားၿပီလို႔ ၾကားလိုက္ရလို႔ပါ။ သူ႕မိသားစုက ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စံုေတာ့ အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ့ ေဆးရံုမွာ တက္ၿပီး ကုသခဲ့ေပမယ့္ လက္ေလ်ာ့ ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဦးဇင္းေတြ ညေနတိုင္းသြားၿပီး သူ႕ကို အာရံုေကာင္း ေရာက္ေအာင္ ပရိတ္ရြတ္ေပးရေလ့ရွိေၾကာင္း ၾကားရၿပီး အခု သတင္းက ထပ္ၾကားရတာပါ။ ကိုယ္နဲ႔ သိတဲ့ ခင္မင္တဲ့ လူတေယာက္ ဒီလုိ ျဖစ္ေတာ့ ၀မ္းနည္းမိတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ေလာကရဲ႕ ဓမၼတာပါပဲေလ။ သူျပဳခဲ့သမွ် သူ႕ကုသုိလ္ကံေတြက နတ္ျပည္ နတ္ရြာကို ပို႔ေဆာင္ေပးလိမ့္မယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။
တခါတေလ ႀကံဳေတြ႕ရ တိုက္ဆိုင္ရတဲ့ အခါ ဒီတရားေလးကို သတိရမိၿပီး ကိုယ္ဘာလုပ္သင့္သလဲ ဆိုတာကုိ ခဏခဏ သတိေပးမိေနသလိုပါပဲ။ သတိဆိုတာကလည္း ေမ့တတ္လြန္းလိုက္တာ။ အၿမဲတေစ ဆင္ျခင္ေနသင့္တဲ့ တရားျဖစ္ေပမယ့္ ဟိုကိစၥ ဒီ၀ိစၥနဲ႔ ေမ့ေမ့သြားတာပါပဲ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ႀကံဳေတြ႕လို႔ သတိရမိတဲ့ အခါမွာေတာ့ တကယ္လို႔ မိုက္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဆက္မမိုက္ေတာ့ဖူးေပါ့။ ကဲ....ထားေတာ့။ အခု သီရိလကၤာမွာ ကိုယ္ႀကံဳခဲ့တဲ့ Funeral အသုဘ ဓာတ္ပံုေလးေတြ တင္လိုက္ပါတယ္။
၁- ျကြေရာက္လာၾကသည့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား
၂- ေသသူရည္မွတ္ လွဴဒါန္းအပ္သည့္ မတက၀တၳေခၚ အ၀တ္ပိုင္း
၃- တရားေတာ္ကို နာယူျခင္း၊ ေသဆံုးသူ၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားကို ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားၾကျခင္း
၄ - ေသသူ ရည္စူး ျပဳသည့္ဒါနကို ေရစက္ခ်စဥ္
အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)