တစ္ခါက ဤကမၻာႀကီးပ်က္သည့္အခါတြင္ သတြာအမ်ားဆံုး အာဘႆရာျဗဟၼာ့ဘံုတြင္ ျဖစ္ၾကရသည္။
ထို႔ေနာက္ ဤလူ႕ဘံုျဖစ္လာသည့္အခါတြင္ ထိုဘံုမွစုေတကာ ဤလူ႕ဘံုသို႔ လာ၍ (ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါထိန္လင္းစြာျဖင့္) ျဖစ္လာၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ဤလူ႕ဘံုသည္ ေရျပင္အတိခ်ည္းသာျဖစ္လ်က္ အေမွာင္က်ေရာက္လ်က္ရွိသည္။ လ ေန နကၡတ္ တာရာ ညဥ့္ ေန႔ လဝက္ တလ ဥတု ႏွစ္ အပိုင္းအျခားမ်ားမရွိ မိန္းမေယာက်ၤားမရွိပဲ သတၲဝါဟုသာ အမည္သညာတြင္ လ်က္ရွိသည္။
ထို႔ေနာက္ ေရေပၚတြင္ ေျမအဆီအႏွစ္ေပၚတက္လာခဲ့သည္။ ထိုေျမဆီကို အရသာမက္ေမာေသာ သတၲဝါ တစ္ေကာင္မွ ယူငင္စားေသာက္ရာမွစ၍ သတြာအားလံုးအတုလိုက္ကာ စားေသာက္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုအခါထိုသတြာတို႔တြင္ လိုခ်င္မႈ ေလာဘ(တဏွာ)ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၾကရၿပီး အေမွာင္ထုက် ေရာက္ၿပီးေနာက္တြင္ ေန လ တို႔ထင္ရွားျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ ေၾကာက္သျဖင့္ေတာင့္တေသာေၾကာင့္ ေန လတို႔ျဖစ္။ ဌ-၅၀)
ေျမဆီကိုစားေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္မ်ား ၾကမ္းတမ္းျခင္းျဖစ္ လွပျခင္း ႐ုပ္ဆိုးျခင္းျဖစ္ကာ ငါကလွ၏ သူက မလွ အစရွိသည္ျဖင့္ မာန္ခက္ထန္ၾကရာ ေျမဆီကြယ္၍ ေျမလႊာျဖစ္ခဲ့ကာ ထိုေျမလႊာကိုသာ စားေသာက္ခဲ့ရသည္။
ထိုသို႔မာန္ခက္ထန္ၾကျခင္းေၾကာင့္ပင္ ေျမလႊာကြယ္၍ အလြန္ခ်ိဳေသာ ႏြယ္ခ်ိဳျဖစ္ျခင္း၊ ႏြယ္ခ်ိဳကြယ္၍ ဖြဲႏုမပါ ေသာ ဆန္လံုးခ်ည္းျဖစ္၍ မီးျဖင့္ခ်က္စရာမလိုေသာ သေလးထမင္းမ်ားျဖစ္ျခင္းသို႔ ေလ်ာက်ခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ထိုဆန္ကိုစားရာတြင္ အလြန္ၾကမ္းတမ္းလာ၍ ေယာက်ၤားမိန္းမ လိင္အဂၤါထင္ရွားျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ေယာက်ၤားသည္ မိန္းမကို၊ မိန္းမသည္ေယာက်ၤားကို တစိမ္းၾကည့္ရာမွ ရာဂျဖစ္ၿပီး ေမထုန္မွီဝဲခဲ့ၾကေတာ့သည္။
ကမၻာဦးအစတြင္ ေမထုန္အက်င့္ကို မေကာင္းက်င့္ဟုဆိုကာ က်ဥ္ဖယ္ရာမွ ေမထုန္မႈျပဳေၾကာင္းကို ဖံုးကြယ္ရန္ အတြက္ ေနအိမ္ေဆာက္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ နံနက္စာ ေန႔စာအတြက္ သေလးဆန္ကို တရက္စာမွစ၍ ရွစ္ရက္စာအထိ သိုမွီးခ်ိန္တြင္ သေလးပင္သည္ ျပန္မေပါက္ေတာ့ပဲ ျဖတ္ရာအတိုင္းသာ တည္ေတာ့သည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ စည္းေဝးမႈျပဳၿပီးသကာလ သေလးစပါးနယ္ေျမပိုင္းျခားသတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
အလိုေလာဘႀကီးသူတေယာက္သည္ သူတပါး အပိုင္းျခား သေလးစပါးကို ခိုးယူခဲ့သည္။ ထိုအခါ ျပစ္ဒဏ္ ခတ္မႈ ရိုက္နက္မႈတို႔ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထိုအခါတြင္ ထိုသို႔ခိုးယူျခင္း၊ တုတ္ကိုင္ျခင္း၊ လိမ္ေျပာျခင္း ယုတ္မာေသာတရားမ်ားထင္ရွားျဖစ္လာရာ ထိုမေကာင္းမႈမ်ားကို တရားသျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ရန္ ရံႈ႕ခ်ရန္အတြက္ သေလးဆန္ေပးကာ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကို ေရြးခဲ့ၾကသည္။ ထိုသူကို “မဟာသမၼတ”ဟုလည္းေကာင္း “ခတၲိယ”ဟုလည္းေကာင္း “ရာဇာ”ဟုလည္းေကာင္း ေခၚခဲ့သည့္ မင္းမ်ိဳး (ဘုရင္)
ထို႔ေနာက္ ထိုသို႔ ခိုးယူျခင္းစေသာ ယုတ္မာေသာတရားမ်ားကို ေမွ်ာျပစ္ရန္အတြက္ ေတာအရပ္တြင္ ဈာန္ဝင္စားေနထိုင္သူ “ျဗဟၼဏ”၊ ဈာန္ဝင္စားေနသူ “ဈာယက”၊ ၿမိဳ႕နားတြင္ေနၿပီး ဈာန္မရရွိသူပဲ ေဗဒင္က်မ္းကို ပို႔ခ်သူ “အဈာယက”ဟု ေခၚခဲ့ၾကသည့္ ပုဏၰားမ်ိဳး (ပညာရွိ)
အခ်ိဳ႕သူတို႔ကား အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ လယ္လုပ္ျခင္း၊ ႏြားေမြးျခင္း၊ ကုန္သြယ္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ “ေဝႆ” ဟု ေခၚသည့္ ကုန္သြယ္မ်ိဳး (ကုန္သည္)
အခ်ိဳ႕သူတို႔ကား ၾကမ္းတမ္း၊ ေသးႏုပ္ေသာအလုပ္ကို လုပ္ၾကရေသာေၾကာင့္ “သုဒၵ”ဟုေခၚသည့္ လူဆင္းရဲမ်ိဳး (အလုပ္သမား)
ထို႔ေနာက္တြင္ မင္းမ်ိဳး၊ ပုဏၰားမ်ိဳး၊ ကုန္သြယ္မ်ိဳး၊ လူဆင္းရဲမ်ိဳး တို႔မွ မိမိတို႔က်င့္ဝတ္ကို ကဲ့ရဲ႕လ်က္ လူ႕ေဘာင္မွထြက္ခြါၿပီး ရဟန္းျပဳခဲ့ရာ ရဟန္းမ်ိဳး ဟု ျဖစ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ထိုမင္း၊ ပုဏၰား၊ ကုန္သည္၊ လူဆင္းရဲ၊ ရဟန္းမ်ိဳးတို႔သည္ ကာယဒုစရိုက္ ဝစီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္ကို က်င့္၍ အယူမေကာင္းကာ မေကာင္းမႈျပဳၾကလ်င္ ေသလြန္သည့္ေနာက္တြင္ ငရဲျပည္သို႔ ကပ္ေရာက္ၾကရ၏။
ကာယသုစရိုက္ ဝစီသုစရိုက္ မေနာသုစရိုက္ကို က်င့္၍ ေကာင္းေသာ အယူရွိၾက၍ ေကာင္းမႈကို ျပဳၾကလ်င္ ေသလြန္သည့္ေနာက္တြင္ နတ္ျပည္သို႔ ကပ္ေရာက္ၾကရ၏။
ကာယသုစရိုက္/ဒုစရိုက္၊ ဝစီသုစရိုက္/ဒုစရိုက္၊ မေနာသုစရိုက္/ဒုစရိုက္ကို က်င့္၍ ေကာင္း/မေကာင္း အယူရွိၾက၍ ေကာင္းမႈ/မေကာင္းမႈကို ျပဳၾကလ်င္ ေသလြန္သည့္ေနာက္တြင္ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ႏွစ္မ်ိဳးကိုခံစားၾကရ၏။
ထိုအမ်ိဳးေလးပါးသည္ပင္ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ ေစာင့္ထိန္း၍ ေဗာဓိပကၡိယတရားကို ပြားမ်ားၿပီး မ်က္ေမွာက္ဘဝ တြင္ပင္ ကိေလသာကုန္ရာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရသည္။
ဒီတရားကိုပင္ လူတန္းစားခြဲျခားမႈ ပေပ်ာက္ေရးကို ဘုရားေဟာၾကားခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။ ေလာကရဲ႕ တရားသူႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ျပဳတဲ့ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈက ဆံုးျဖတ္ေပးတာလို႔လည္း ဆိုၾကေပသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိက၀ဂ္၊ အဂၢညသုတ္ ထဲမွ စကားပုိဒ္အခ်ိဳ႕ကုိ စကားေျပေခ်ာရန္ ျပန္ေရးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကုိလံဘို)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Melbourne near me Trusted Removalist2 months ago
-
FaceBook Account အခမဲ့ဖြင့္ေပးမည္။10 years ago
-
-
-
-
-
-
-

စာတန္ခိုး
|
ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း
ေက်ာင္းဓာတ္ပံုမ်ား
ဗုဒၶ FM Radio
Buddha FM

FREE TALK
ဧည့္မွတ္တမ္း
.jpg)

သြားလည္ၾကပါ
နည္းပညာဆိုက္မ်ား

*ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္*

တိုက္အုပ္ နာယက ဆရာေတာ္
ေလေဘးကုသုိလ္
ေရးၿပီး posts
About Me
ေရးသူရဲ႕လိပ္စာ
ashintejaniyalankara
@gmail.com
@gmail.com
စာအုပ္လင့္မ်ား
စာအုပ္စာေပ
Burmese font converter
ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။