ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။

ဘ၀သည္ သင္ယူစရာမ်ားျဖင့္ ျပည့္နက္ေနသည္ ဟု ဆိုရေပေတာ့မည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက သင္လာလိုက္တာ ယေန႔ထိ မကုန္ႏိုင္ေသး။ ကြန္ပ်ဴတာဆိုင္ရာေတြ ဘာသာစကားဆိုင္ရာေတြ ေလာကေရးရာေတြ…. ေတြ….ေတြ…ေတြ……။

ဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္ေရာ သူငယ္ခ်င္းတပါး ေျပာတာကို အမွတ္ရမိသည္။ သူငယ္ခ်င္းက ေယာဆရာေတာ္ေက်ာင္းကေန ထြက္ခြါဖို႔ ဆရာေတာ္ကို ကန္ေတာ့ေတာ့ ဆရာေတာ္က
“ဘာ့ေၾကာင့္ ထြက္ခ်င္ရပါသလဲ”
ေမးသည္။

“အဂၤလိပ္စာ သင္ယူၿပီး စာေပကို ေလ့လာခ်င္လို႔ပါဘုရား”
ဟု ေျဖ(ေလွ်ာက္)ရာ
ဆရာေတာ္က….
“ေအးကြယ္ မင္းတို႔မ်ား ပန္းတိမ္အတတ္ တတ္ေနတာေတာင္ စိန္ေသြးတတ္ခ်င္ေသးတယ္”
လို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။

သူငယ္ခ်င္းစကားကို ၾကားရေတာ့ မိမိတို႔လည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ရွက္မိသည္။ မိမိတတ္သည့္ ပါဠိဘာသာစကားကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးမခ်ခ်င္ပဲ အျခားဘာသာကိုမွ ေလ့လာခ်င္မိေနသည္ကိုး။

သုိ႔ေပသည့္ ယေန႔ထက္တိုင္ မျပင္ႏိုင္ေသး။ မိုက္တြင္းနက္ေနေသးသည္ဟု ဆိုရမလို ျဖစ္ေနသည္။ တခုေကာင္းသည္က မိမိတို႔သင္သည့္ အဂၤလိပ္ဘာသာသည္ ဘုရားေဟာ က်မ္းဂန္မ်ားကို ဘာသာျပန္ထားသည့္ စာမ်ားျဖစ္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အျခားဗဟုႆုတရစကာ သကၠတဘာသာ မွဆင္းသက္လာသည့္ ေတြးေခၚယူဆခ်က္မ်ား၊ တိဘက္၊ ခ်ိဳင္းနားမွ ဆင္းသက္လာသည့္ အယူအဆမ်ား စာေပမ်ားကိုလည္း တကၠသုိလ္ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဗဟုသုတ တိုးပြားရေပသည္ဟု တဖက္ယုတ္ တဖက္တိုး ေတြးေတာမိသည္။

SVS school


ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္ဆိုသည္မွာ မိမိတို႔အတြက္ေတာ့ အခုမွပက္ပင္းတိုးရသည့္ ဘာသာစကား ျဖစ္ေပသည္။ ယခင္က ျမန္မာစကားေျပာရင္း အဂၤလိပ္ ေလ့လာခဲ့ရာမွ ယခုအခါ အဂၤလိပ္လိုေျပာ အဂၤလိပ္လိုေရး လုပ္ရေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္ေတာထဲ တိုးခဲ့ရေတာ့သည္။

“Hay Hay, don’t say your language’’

“Hay hay, don’t say religion”

ဒါကေတာ့ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းေခၚ SVS ေက်ာင္းက ဆရာ ခဏခဏ သတိေပးရတဲ့စကားေတြပါ။
သူ႕ေက်ာင္းမွာ Elementary တန္း၊ Pre-intermediate တန္း၊ Intermediate တန္းဆိုၿပီး သံုးတန္းခြဲသင္ပါတယ္။ သင္တန္းေက်းကေတာ့ တတန္းကို ရူပီး ၆၀၀၀ ပါ။ ေတာင္တန္းေဒသ တိုးတက္ေရးေက်ာင္းမို႔သာ ေစ်းခ်ိဳတာ။ တတန္းကို သံုးလခန္႔တက္ရၿပီး တေန႔ (၂) နာရီ သင္ပါတယ္။ ေရး ဖတ္ ေျပာ နားေထာင္ ေလးမ်ိဳးလံုးပါေအာင္ ေက်ာင္းေပ်ာ္ ေအာင္ သင္ပါတယ္။ အခန္းတခန္း တတန္းအတြက္ ေက်ာင္းသား ၂၄ ခန္႔သာ လက္ခံပါတယ္။ စားပြဲခံုတလံုး ထိုင္ခံုေလးခု၊ တခန္းမွာ စားပြဲခံု ေျခာက္ခံုေပါ့၊ တစားပြဲထဲကို ႏိုင္ငံတူ ေက်ာင္းသားမ်ား အတူမထိုင္ရပါဘူး။ Electronic အဘိဓာန္၊ ကိုယ့္ဘာသာနဲ႔ ေရးထားတဲ့ အဘိဓာန္ေတြ မသံုးရပါဘူး။ လိုအပ္ရင္ ခံုေပၚတင္ထားတဲ့ Cambridge ထုတ္ Learner’s Dictionary ကို ၾကည့္ခြင့္ရွိပါတယ္။ စကားေျပာရင္ ျဖစ္ျဖစ္ စာေရးရင္ျဖစ္ျဖစ္ တေယာက္ခ်င္းကို ေသခ်ာလိုက္ၾကည့္ပါတယ္။ ေငါက္ငန္းျခင္းကေတာ့ လံုး၀ လံုး၀ မရွိပါဘူး။ မရရင္ေတာ့ ေက်ာ္သြားေတာ့တာေပါ့။ မလိုက္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေက်ာင္းသားကေတာ့ ေက်ာင္းပ်က္ ေက်ာင္းပ်က္သြားလိုက္တာ သင္တန္းၿပီးဆံုးခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ ၁၂ ဦး၀န္းက်င္ပဲ က်န္ေတာ့တာေပါ့။
တခါတရံ Debate ျငင္းခံုမႈလုပ္ရရင္ ကိုယ့္အေတြးထားသလို ေျပာရေတာ့တာေပါ့။ ကိုယ့္အျမင္က ဘာသာေရး အျမင္သာျဖစ္ၿပီး ေလာကအျမင္ တရားေရးရာ အျမင္ေတြက ခပ္နည္းနည္း။ ထိုအခါ ကုိယ့္အယူအဆကို ေထာက္ျပဖို႔ လုိသည့္အခါ ကိုယ္တတ္တာ ထုတ္သံုးမိသည္။ ဟိုဘက္ကလည္း တခါ သူ႕ဘာသာေရးကို ထုတ္သံုးသည္။ တေျဖးေျဖး ပြဲက ႏွစ္ဦးသာ မဟုတ္ေတာ့။
ဒီအခါ ဆရာက…..
ေဟ့… ေဟ့…. ဘာသာေရးအေၾကာင္း မေျပာရဖူး။

အခုေတာ့ ေက်ာင္းမွာ လူႀကီး ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ကေလးဦးေႏွာက္နဲ႔ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကိုယ္ မကၽြမ္းက်င္တဲ့နယ္ကိုး။ ဆရာေျပာတာ နားမလည္ေတာ့ အနားကပ္ေနသူ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားကို ေမးရသည္။ ျမန္မာလို႔ေပါ့။
ဒီအခါ ဆရာက…..
ေဟ့.. ေဟ့…. ကိုယ့္ဘာသာစကားကို မေျပာရဖူး။

ဒီလိုနဲ႔ တိုးတက္ခဲ့သည္။ နားေထာင္ရည္ေတြ ၀ခဲ့သည္ပဲ ဆိုပါေတာ့။ ျပည့္စံုသည္ကေတာ့ မဟုတ္။ ေက်ာင္းစည္းကမ္းေတြကေတာ့ စာသင္ရင္း ထည့္ေျပာသြားသည္။ ကေလးငယ္မပါေတာ့ အလိုလို သေဘာေပါက္သြားသည္။ ထုိထဲတြင္ မိမိအားက်မိသည္မွာ မိမိတို႔ အစဥ္အလာနဲ႔ မတူသည့္ ဆရာကို ျပန္ေမးႏိုင္ရန္ လမ္းဖြင့္ေပးျခင္း၊ ေငါက္ငန္းမႈ မရွိျခင္း၊ တဦးခ်င္း ဂရုတစိုက္သင္ေပးျခင္း၊ ထိုသို႔ သင္ေပးႏိုင္ရန္လည္း ေက်ာင္းသားဦးေရကို ကန္႔သတ္ထားျခင္းတို႔ပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဘိုစကားျဖင့္ ဘိုလိုေျပာလိုက္ပါသည္။ Thanks you ေပါ့ဗ်ာ။ (ျမန္မာလိုကေတာ့ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ႏိုင္လြန္းလွသည္ဟု ထင္သည္)



အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)