ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။

ဒီတရားေတာ္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ အဖိုးထိုက္တန္ဆံုး တရားေတာ္ တပုဒ္ဆိုရင္ မမွားေပဖူး။
ဒီတရားေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမလူမ်ိဳးေတြကို ေဟာခဲ့တာပါ။ တရားေတာ္နာမည္ကိုေတာ့ ေကသမုတၱိသုတ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ေကသမုတၱဆိုတာက နိဂံုးႀကီးပါ၊ နိဂံုးဆိုတာက ရြာအႀကီးစား။ အဲဒီရြာမွာ ကာလာမေခၚတဲ့ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ေတြ ေနထိုင္ၾကတယ္။ တေန႔ အဲဒီရြာႀကီးကို ဘုရားၾကြလာေတာ့ အရဟံ အစရွိတဲ့ ဂုဏ္သတင္းေတြ ေမႊးပ်ံ႕တဲ့ အရွင္ေဂါတမဆိုသူ ေရာက္ေနတယ္။ ငါတို႔ သြားဖူးၾကရေအာင္ ဆိုၿပီး ဘုရားဆီ ေရာက္လာၾကေရာ။

ဘုရားဆီေရာက္ေတာ့ တခ်ိဳ႕က ဘုရားရွိခိုးၿပီး အဆင္ေျပရာေနရာမွာ ထိုင္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘုရားရွင္နဲ႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ စကားေျပာၿပီးမွ အဆင္ေျပရာေနရာမွာ ထိုင္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘုရားဘက္ကို လွည့္ၿပိး လက္အုပ္ေလးခ်ီၿပီး ထိုင္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကိုယ္က ဘယ္နာမည္ရွိပါတ ယ္ ဘယ္မ်ိဳးႏြယ္ကပါ နဲ႔ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ေလ်ာက္ၿပီးမွ အဆင္ေျပရာေနရာမွာ ထိုင္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘာမွမေျပာမဆို ၿငိမ္ကုပ္ကုပ္ေလး ထိုင္ၾကတယ္။

(ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က ဘုရားဖူးလာၾကတဲ့လူေတြ ဘုရားနဲ႔ေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုေနထိုင္ၾကတယ္ ဆိုတာ သိေစခ်င္လို႔ မျဖဳတ္ပဲ ထည့္ေရးလိုက္တာ။ တခါတခါ လူ႕စိတ္က ဆန္းက်ယ္လိုက္တာ။ ဟိုးအရင္တုန္းက လူေတြ ဘယ္လိုေနမလဲလို႔ စူးစမ္းတတ္ခ်င္တာ။ ခုေနထိုင္ပံုကို ဖတ္ရေတာ့ ဟိုတုန္းက လူေတြ ဘယ္လိုေနထိုင္တယ္ဆိုတာ သိေရာေပါ့။ ခုေခတ္လူေတြနဲ႔ ဘာမွ မထူးပါဘူးလို႔လည္း ေတြးမိေရာေပါ့)

ဘုရားဆီေရာက္လာသူေတြက ဘုရားကို “ျမတ္စြာဘုရား တခ်ိဳ႕ ရဟန္းေတြ ပညာတတ္ပုဏၰားေတြ တပည့္ေတာ္တို႔ ေနရာကို လာၾကၿပီး သူတို႔ အယူအဆကို ထုတ္ေျပာၾကပါတယ္ဘုရား။ သူတပါး အယူအဆကိုလည္း ျငင္းခုန္ၾက ရႈံ႕ခ်ၾက သက္ေသသကၠာယနဲ႔တကြ ျငင္းခုန္ၾကတယ္ဘုရား။ နားေထာင္ရတဲ့ တပည့္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ ဘယ္သူက အမွန္ေျပာတာ၊ ဘယ္သူက လိမ္ေျပာတာ ဆိုၿပီး သံသယပြားရပါတယ္ဘုရား….။ လို႔ ေလ်ာက္ၾကေရာ….။ ဒီေတာ့ဘုရားက ျဖစ္မယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့လို႔ မိန္႔ၿပီး ဒီသုတ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိကအခ်က္ကို ေဟာခဲ့ပါတယ္။

ကာလာမတို႔ လာၾကပါေလ…။
(၁) တဆင့္စကား ၾကားၿပီးေတာ့လည္း မယူေလနဲ႔
(၂) အစဥ္ဆက္ေျပာလာတဲ့ စကားဆိုၿပီးေတာ့လည္း မယူေလနဲ႔
(၃) အဲသလိုတဲ့ လို႔ဆိုလို႔လည္း မယူေလနဲ႔
(၄) ပိဋကတ္က်မ္းလာ စကားရပ္မ်ားလို႔ ဆိုတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
(၅) ယုတၱိတန္ေလာက္တယ္ ဆိုတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
(၆) နည္းလမ္းက်တယ္ ဆိုတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
(၇) အျခင္းအရာတခုခုကို ႀကံဆၿပီးတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
(၈) တခုခုကို ႀကံဆၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တာနဲ႔ ကိုက္ညီတယ္ ဆိုတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
(၉) ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ျဖစ္ထိုက္တယ္ ဆိုတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
(၁၀) ေလးစားေလာက္တဲ့ ရဟန္းရဲ႕ စကားဆိုတိုင္းလည္း မယူေလနဲ႔
ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ႀကံဳလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒါေတြဟာ မေကာင္းတာေတြပဲ ဒါေတြကေတာ့ လုပ္ရင္ အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဒါေတြလုပ္ရင္ေတာ့ ပညာတတ္ေတြ အျပစ္ေျပာႏိုင္တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ လုပ္မိရင္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္ လို႔ ကိုယ္တိုင္သိရင္ အဲဒါေတြကို ပယ္စြန္႔လိုက္ပါ မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔။

ဒိေနာက္မွာေတာ့ ဘုရားက ကာလာမတို႔ကို ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္တယ္။ “ေလာဘ” လိုခ်င္တက္မက္ျခင္း ကိုယ့္အတြင္း သႏၱာန္မွာ ျဖစ္လာရင္ အက်ိဳးရွိႏိုင္သလား အက်ိဳးမဲ့ႏိုင္သလား ေမးေတာ္မူတယ္။ အက်ိဳးမဲ့ပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ကာလာမေတြက ျပန္ေလ်ာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က-

“ေအး ကာလာမတို႔ လိုခ်င္တက္မက္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာတဲ့ ေယာက်ၤား/မိန္းမ တေယာက္ဟာ သူတပါး အသက္ကိုလည္း သတ္တတ္တယ္။ သူတပါး မေပးတာကိုလည္း ခိုးတတ္တယ္။ သူ႕တပါး မိန္းမကိုလည္း ေစာ္ကားတတ္တယ္။ သူတပါး အက်ိဳးယုတ္ေအာင္ လိမ္ၿပီးေတာ့လည္း ေျပာတတ္တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ ဒီလုိ လုပ္ရံုတင္မကဖူး။ သူမ်ားကုိလည္း အဲလို လုပ္ခ်င္ေအာင္ ခိုင္းတတ္တယ္။ အဲလိုေတြ ျဖစ္လာရင္ ေနာက္ပိုင္း ေန႔ရက္မ်ားစြာမွာ အက်ိဳးမဲ့ေတြျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေတာ့မယ္ လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူလိုက္တယ္။
ထိုေလာဘ- လုိခ်င္မႈ နည္းတူ။ ေဒါသ- စိတ္ဆိုး အမ်က္ထြက္မႈ။ ေမာဟ- ေတြေ၀မုိက္မွားမႈေတြ ျဖစ္လာရင္လည္း အက်ိဳးယုတ္တာေတြ ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူလိုက္တယ္။
အဲဒီလို ရွင္းလင္း ေဟာၾကားေတာ့ ကာလာမေတြ သေဘာအက်ႀကီးက်ၿပီး မွန္ပါ့ဘုရား ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားဆိုၿပီး ေထာက္ခံၾကတယ္။

ဒီတခါ ဘုရားရွင္က ထပ္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ေတာ္မူတယ္။
အဲဒီ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေတြဟာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြလား မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ေတြလား ဆုိေတာ့ အကုသုိလ္ေတြပါ ဘုရားလို႔ ျပန္ေလ်ာက္ၾကတယ္။
ေနာက္တခါ ဘုရားရွင္က ဒါဆို အကုသုိလ္ဆိုတာ အျပစ္အနာအဆာ ရွိသလား အျပစ္အနာအဆာ ကင္းလြတ္သလား ဆိုေတာ့ အျပစ္အနာအဆာေတြနဲ႔ ပါဘုရားလို႔ ေလ်ာက္ၾကတယ္။
ပညာတတ္ေတြ အျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕တတ္သလား။ ခ်ီးက်ဴးတတ္သလား လို႔ ေမးေတာ့လည္း ကဲ့ရဲ႕တတ္ၾကပါတယ္ လို႔ ျပန္ေလ်ာက္ၾကတယ္။
တကယ္လို႔မ်ား ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အက်ိဳးမဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ျဖစ္ႏိုင္သလား မျဖစ္ႏိုင္ဖူးလားလို႔ ေမးေတာ့ ဆင္းရဲသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလ်ာက္ၾကတယ္။

ဒီလုိ အေမးအေျဖေတြလုပ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ဘုရားရွင္က ဒါ့ေၾကာင့္ အထက္ပါ (၁၀)ခ်က္ကို မ်က္ကန္းယံု မလုပ္ပဲ ကိုယ့္ညာဏ္နဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီးမွ ယံုၾကည္ဖို႔ လက္ခံဖို႕ ကာလာမတို႔ကို တိုက္တြန္းစကား ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဒိေနာက္မွာေတာ့ ဘုရားရွင္က ေလာဘရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ အေလာဘ- အလုိမႀကီးျခင္း၊ ေဒါသရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေဒါသ- ေဒါသမထြက္ျခင္း၊ ေမာဟရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေမာဟ- မေတြေ၀ျခင္းတို႔ကို
(၁) အက်ိဳးရွိႏိုင္သလား မရွိႏိုင္ဖူးလား။
(၂) က်င့္သံုးရင္ ေနာက္တခ်ိန္မွာ ဆင္းရဲျဖစ္ေစႏိုင္လား ခ်မ္းသာျဖစ္ေစႏိုင္လား
(၃) ေကာင္းမႈကုသုိလ္ ျဖစ္ေစမလား၊ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ ျဖစ္ေစမလား
(၄) အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္မလား မျဖစ္ႏိုင္ဖူးလား
(၅) ပညာတတ္ေတြ အျပစ္ဆိုႏိုင္မလား ခ်ီးက်ဴးႏိုင္မလား
(၆) ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ႏိုင္မလား မျဖစ္ႏိုင္ဖူးလား

လက္ေတြ႕ ကိုယ္ပိုင္ညာဏ္ျဖင့္ စိစစ္ႏိုင္ေအာင္ ေမးေတာ္မူေတာ့ အားလံုး အေကာင္းလကၡဏာခ်ည္း ေျဖတာကို ၾကားရၿပီး အထက္ပါ (၁၁)ခ်က္ကို မ်က္ကန္းယံု မလုပ္ပဲ ခ်င့္ယံုၿပီး ကိုယ္ပိုင္ညာဏ္ျဖင့္ စဥ္းစားဖို႔ န႔ဲ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာျဖစ္လာမယ္ ဆိုရင္ က်င့္သံုးၾကဖို႔ အသိညာဏ္လမ္း ဖြင့္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဒိေနာက္မွာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမမ်ားကို ေမတၱာတရား၊ ကရုဏာတရား၊ မုဒိတာတရား၊ ဥေပကၡာတရားလို႔ ေခၚတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါးနဲ႔ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာကို ပို႔သေနမယ္ ျဖန္႔က်က္ေနမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိဘ၀မွာပဲ သက္သာရာ ေလးမ်ိဳးရလိမ့္မယ္ လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။

အဲဒီ သက္သာရာ ေလးမ်ိဳးဆိုတာက -
(၁) ေနာက္ထပ္ တမလြန္ဘ၀ဆိုတာ ရွိမယ္ဆိုရင္။ (ဒါမွမဟုတ္) ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးရွိမယ္ မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ မေကာင္းျပစ္ႀကံဳရမယ္ဆိုတာ ရွိမယ္ဆိုရင္ ဒီဘ၀က ေသဆံုးရင္ နတ္ရြာစတဲ့ ေကာင္းတ့ဲ ဘံုဘ၀ကို ေရာက္မယ္။

(၂) တကယ္လို႔ ေနာက္ဘ၀မရွိဖူး၊ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ မရွိဖူး ဆိုရင္လည္း အခုလက္ရွိဘ၀မွာပဲ ရန္သူမရွိ စိုးရိမ္စရာမရွိ ေၾကာင့္ၾကေနဖို႔မလိုပဲ ေအးေဆးခ်မ္းခ်မ္းသာသာပဲ ေနႏိုင္မယ္။

(၃) တကယ္လို႔မ်ား မေကာင္းမႈ လုပ္ဖူးတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ မေကာင္းတာလုပ္တာပဲေပါ့။ အဲလိုမ်ား စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာရင္ ကိုယ္မွ မေကာင္းတာ မလုပ္ခဲ့တာပဲ။ မေကာင္းတာ မလုပ္ခဲ့ဖူးဆိုရင္ မေကာင္းက်ိဳးက ဘာျဖစ္လို႔ ေရာက္ရမလဲ။

(၄) တကယ္လို႔မ်ား မေကာင္းမႈ လုပ္ေပမယ့္ လုပ္တယ္ မမည္ဖူးဆိုရင္လည္း ငါက မေကာင္းမႈမလုပ္ခဲ့ဖူး ေကာင္းမႈပဲ လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုၿပီး ႏွစ္ခုလံုးကေန လြတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သန္႔ရွင္းပါတယ္။
ဒီလို သက္သာရာရမယ့္ ေအးေဆးေနႏိုင္မယ့္ တရားေလးမ်ိဳးဟာ ေမတၱာတရား လက္ကိုင္ထားျခင္း၊ ကရုဏာတရား ျဖစ္ပြားျခင္း၊ မုဒိတာ ပြားမ်ားျခင္း၊ ဥေပကၡာ က်င့္သံုးျခင္း ျပဳလုပ္သူအတြက္ ရရွိမယ့္ အက်ိဳးတရားမ်ား ျဖစ္ေပတယ္။

ျမတ္ဘုရားက ရွင္းျပေတာ့ ကာလာမေတြ ဒီတရားေတာ္ကုိ အေတာ္သေဘာက် သြားၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဘုရားတပည့္ေတြျဖစ္လို႔ သရဏဂံုေတြ ေဆာက္တည္လို႔ ဥပါသကာေတြ ျဖစ္ကုန္ေရာ….။

ဒီသုတ္ေတာ္ကို (၃)ပုိင္းခြဲၿပီး မွတ္ထားရင္ လြယ္ပါတယ္။
(၁) မယူသင့္တာ၊ ခ်င့္ခ်ိန္ယူသင့္တာ (၁၁)မ်ိဳးရယ္
(၂) ညာဏ္နဲ႔ ေ၀ဘန္ဆန္းစစ္ပံု ဆန္းစစ္နည္းရယ္
(၃) ျဗဟၼစုိရ္တရား ေလးပါး ပြားမ်ားရင္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ သက္သာရာ ေလးမ်ိဳးရယ္ လို႔ မွတ္ထားရင္ လြယ္ပါတယ္။
မိမိတို႔ စာသင္တုန္းကေတာ့ ပထမ ၁၁ မ်ိဳးကို မွတ္ရလြယ္တဲ့ ပါဠိပ်က္ေဆာင္ပုဒ္ေလးရွိပါတယ္။

အႏုႆ၀ ပရမၸရာ ၊ ဣတိကိရ ပိဋကပါ
တကၠ နယ အာကာရပါ၊ ဒိဌိနိဇၥ် ဘဗၺရူပါ
သမေဏာ ေနာ ဂရုပါ။



ဒီသုတ္ေလး ေရးျဖစ္ေစခဲ့သူ ကိုေဇကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
က်မ္းစာ ရွာခ်င္ရင္ေတာ့ အဂၤုတၱရပါဠိ တိကနိပါတ္ မဟာ၀ဂ္ ေကသမုတၱိသုတ္ မွာေတြ႕ ႏိုင္ပါတယ္။