ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။

(က)
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ထံသို႔ ဇာဏုေႆာဏိပုဏၰားႀကီး ေရာက္ရွိလာသည္။ ၿပီးေတာ့ ေတာေက်ာင္းမွာ ေနထိုင္ေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားအဖို႔ သမာဓိမရွိလ်င္ မလြယ္ပါဟု ေလ်ာက္တင္သည္။ ဘုရားရွင္ကလည္း ထိုအေၾကာင္းကုိ လက္ခံေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ကပင္ “မစင္ၾကယ္သည့္ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ရွိသည့္ရဟန္းအတြက္ မေကာင္းတဲ့ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔မႈေတြ ျဖစ္ေစတတ္ပါသည္”အစရွိသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိေၾကာင္း ဘယေဘရ၀ကထာ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ (အသေမၼာဟ၀ိဟာရ၊ ပုဗၺဘာဂပဋိပဒါ၊ ပုေဗၺနိ၀ါသကထာ၊ ဒိဗၺစကၡဳကတာ၊ အာသ၀ကၡယကထာမ်ား) ေဟာၾကားၿပီးခဲ့ေသာ္လည္း ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ သဗၺညဳတညာဏ္ ရရွိခဲ့ပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေတာေက်ာင္းမွာသလဲ ဆိုတဲ့အေတြးကို ဆက္ေတြးရာ ထိုအေတြးကို ေခ်ဖ်က္ျပလိုျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ေတာေက်ာင္းမွာ ေနထိုင္ျခင္းအေၾကာင္းႏွစ္ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

(၁) ပစၥဳပၸန္မွာ ခ်မ္းသာျခင္းျဖစ္ေစသည္။
(လူသူကင္းေတာ့ ေနထိုင္ရေကာင္းၿပီး ေအာက္ထစ္ဆံုး က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ရသည္ေတာင္ ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္ေစသည္)

(၂) ေနာင္လာေနာက္သား တပည့္မ်ားကို သနားေတာ္မူသည္။
(သဒၶါတရားနဲ႔ ရဟန္း၀တ္လာသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘုရားရွင္သည္ ေတာေက်ာင္းေနျခင္းကို မစြန္႔လႊတ္ခဲ့။ ငါတို႔ကား အဘယ့္ေၾကာင့္ မေနႏိုင္ရပါမည္နည္း လို႔ ေအာက္ေမ့ကုန္လ်က္ ေတာမွာ ေနထိုင္ၾကသည္ရွိေသာ္ လ်င္ျမန္စြာ ဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကေပလိမ့္မည္)

=====================

(ခ)
တခါက သာ၀တၳိၿမိဳ႕ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသံုးစဥ္က ျဖစ္ေပသည္။ စစ္ပြဲေအာင္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ေကာသလဘုရင္သည္ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ဦးေမွ်ာ္ခဲ့ရာ ဘုရားရွင္က အဘယ့္ေၾကာင့္မ်ား ဒီေလာက္ႀကီး ရိုေသတုပ္ကြ ဦးႏွိမ္ခ်ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေနရပါသလဲလို႔ ေမးေတာ္မူေတာ့ အေၾကာင္း ဆယ္ခ်က္ကို ထုတ္ေလ်ာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဘုရားရွင္သည္ ေတာေက်ာင္းတြင္ ညဥ့္ေပါင္းမ်ားစြာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလသည္။

ထုိအေၾကာင္းကို အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္ဆိုသည္မွာ - ဘုရားရွင္သည္
(၁) ေမြးဖြားစဥ္ကလည္း ေတာထဲမွာ ေမြးဖြားခဲ့ေပသည္
(၂) သဗၺညဳတဘုရားအျဖစ္ကို ထိုးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူေတာ့လည္း ေတာထဲမွာပဲ ထိုးထြင္းသိျမင္ခဲ့ေပသည္
(၃) နတ္ဗိမာန္လို ဂႏၶကုဋိမွာေနျပန္ေတာ့လည္း ေတာမွာ ေနေပသည္ (ေတာေက်ာင္းမွာလို လူသူကင္းဆိတ္လ်က္ ေနေပသည္) ဟု ဖြင့္ဆိုခဲ့ေလသည္။


မေန႔ကတင္ထားလိုက္တဲ့ ဘုရားအေလာင္းဖြားျမင္သည့္ေနရာအထိမ္းအမွတ္ အေသာကေက်ာက္စာတိုင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားခန္း၀င္မိေနတယ္။ ဘုရားရွင္ ခမည္းေတာ္က ကပိလ၀တၳဳက၊ မယ္ေတာ္က ေဒ၀ဒဟတိုင္းျပည္က ျဖစ္လို႔ ႏွစ္ဖက္ နန္းစည္းစိမ္ႀကီးေတြ ခမ္းနားပါလ်က္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကိုေတာ့ ေတာမွာ ဖြားျမင္တယ္။ မယ္ေတာ္က အျခားတိုင္းျပည္ကဆိုေတာ့ မိဘေတြဆီ အလည္သြားရင္း ေတာလမ္းမွာပဲ ဘုရားေလာင္းကို ဖြားျမင္တာေပါ့။ ဒီေတာ့ ဖြားျမင္ေတာ့ လုမၺနီ အင္ၾကင္းေတာ၊ သဗၺညဳဘုရားအျဖစ္ေရာက္ေတာ့ ဥရုေ၀ဠေတာ၊ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းျဖစ္ေနေစဦးေတာ့ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ့လည္း ေတာ၊ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့လည္း ကုသိႏၷာရံု အင္ၾကင္းေတာမို႔ တဘ၀လံုး ေတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေတာမွာ ေနျခင္း သီတင္းသံုးျခင္းအေလ့ဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္တပါးလို႔ မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဆူညံသံကင္းဆိတ္ေတာတခုရဲ႕ ေညာင္ပင္ေအာက္မွာ ဘုရားရွင္ ထိုင္ေနေတာ္မူၿပီး ကရုဏာအျပည့္နဲ႔ သတၱ၀ါေတြကို တရားေဟာၾကားေတာ္မူေနပံုကို စိတ္ထဲက မွန္းဆအာရံုျပဳလိုက္မိပါသည္။

က်မ္းကိုးစာရင္း-
(က) မူလပဏၰာသပါဠိ၊ ဘယေဘရ၀သုတ္၊ မူလပဏၰာသအ႒ကထာ အရည၀ါသကာရဏ ၀ဏၰနာ
(ခ) အံ- ဒသကပါဠိ ဒုတိယေကာသလသုတ္၊ အ႒ကအ႒ကထာ ၁၀။ ဒုတိယေကာသလသုတ္ ၀ဏၰနာ

အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)

ဆက္စပ္ -
အမႈိက္က ေရႊျဖစ္သူ
New Stamp on Lumbini