ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။

ေရွးယခင္က ဒဠႇေနမိ အမည္ရွိ စၾကာဝေတးမင္းသည္ စၾကာရတနာ အနည္းငယ္ေလ်ာက်လာတာကို ျမင္ခ်ိန္တြင္ အိမ္ေရွ႕မင္းသားကို ေခၚကာ သူပိုင္ဆိုင္သမွ် လြဲေျပာင္းေပးအပ္ကာ ရေသ့၀တ္သြားခဲ့သည္။ ထိုအခါ အိမ္ေရွ႕မင္းသား မင္းျဖစ္ခ်ိန္တြင္စၾကာရတနာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရာ ဖခင္ျဖစ္သူထံ သြားေရာက္ေမးျမန္း အႀကံေတာင္းခဲ့သည္။ ထိုအခါ ရေသ့က စၾကာ၀ေတးမင္းက်င့္၀တ္ကို က်င့္က စၾကာရတနာ ျပန္ရပါလိမ့္မည္ဆိုၿပီ က်င့္၀တ္မ်ားကို ေျပာျပခဲ့သည္။

တရားကိုသာ အမွီျပဳ၊ အ႐ိုအေသျပဳ၊ ျမတ္ႏိုး၊ ပူေဇာ္၊ တုပ္ဝပ္၊ တံခြန္သဖြယ္ျပဳ၊ မွန္ကင္းသဖြယ္ျပဳ၊ အႀကီးအမွဴးျပဳ လ်က္သာလ်င္ -
၁) အတြင္းသားမယားႏွင့္ စစ္သည္ဗိုလ္ပါမ်ား၊ [အခ်ိန္မလြန္ခင္ ထမင္းရိကၡာမ်ား ျပည့္စံုေစျခင္း]
၂) အဘိသိက္သြန္းၿပီးသည့္ ခတၲိယမင္းမ်ား [ေကာင္းျမတ္သည့္ အာဇာနည္ျမင္းစသည့္ ရတနာမ်ားႏွင့္ျပည့္စံုေစျခင္း]
၃) အဘိသိက္မသြန္းရေသးသည့္ အရန္မင္းမ်ား [သင့္ေတာ္မည့္ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေစျခင္း]
၄) ပုဏၰားသူၾကြယ္မ်ား၊ [စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္၊ အဝတ္မ်ားေပးကမ္းျခင္းႏွင့္ စပါးမ်ိဳးေစ့ထြန္တံုးႏွင့္ ဗလီပူေဇာ္မႈ ျပည့္စံုေစျခင္း]
၅) နိဂံုးဇနပုဒ္ေနလူအမ်ား၊ [နိဂံုး၊ ဇနပုဒ္မ်ား ျပည့္စံုေစျခင္း]
၆) ရဟန္းပုဏၰားမ်ား၊ [ရဟန္းပရိကၡရာမ်ား ျပည့္စံုေစျခင္း]
၇) သားငွက္မ်ားအား [ေဘးမဲ့ေပးျခင္း] တားျမစ္ေစာင့္ေရွာက္၊ ကာကြယ္၊ လံုၿခံဳမႈကို ျပဳလုပ္ေပးရမည္။
၈) ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းတြင္ မေကာင္းမႈမ်ား မျဖစ္ေစေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည္။
၉) ႏိုင္ငံေတာ္တြင္းတြင္ ပစၥည္းဥစၥာမရွိသူတို႔အားလည္း ပစၥည္းဥစၥာေပးရမည္။ (အရင္းအႏွီးေပးရမည္)
၁၀) ႏိုင္ငံေတာ္တြင္းတြင္ မာန္ယစ္ျခင္းေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၊ သည္းခံျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၊ မိမိစိတ္ကို ဆံုးမ၊ ၿငိမ္သက္ေစ ၾကကုန္ေသာ ရဟန္းပုဏၰားတို႔ဆီ ခ်ည္းကပ္ၿပီး ကုသိုလ္-အကုသိုလ္တရားမ်ား၊ အျပစ္ရွိ-မရွိတရားမ်ား၊ မွီဝဲအပ္-မမွီဝဲအပ္ေသာ တရားမ်ား၊ ဆင္းရဲျခင္းျဖစ္- ခ်မ္းသာျခင္းျဖစ္ေစသည့္ တရားမ်ားကို ေမးျမန္းၿပီး အကုသိုလ္တရားမ်ားကို ေရွာင္၊ ကုသိုလ္တရား မ်ားကို ေဆာက္တည္ကာ က်င့္ႀကံပါေလ - ဟု မိန္႔ညႊန္လိုက္ေလသည္။

[မွတ္ခ်က္။ ။ [-----] အတြင္းရွိ အဓိပၸါယ္မ်ားသည္ အ႒ကထာလာ အဓိပၸါယ္မ်ားျဖစ္သည္။ စၾကာဝေတးမင္းက်င့္ဝတ္သည္ ဆယ္မ်ိဳး၊ တနည္း- ၁၂ မ်ိဳးရွိသည္။ ယခု ဆယ္မ်ိဳးတြင္ ၄ ခုေျမာက္ အဂၤါ ပုဏၰား သူျြကယ္ကို တစ္ဦးစီယူ၊ ၇ ခုေျမာက္အဂၤါ သား ငွက္မ်ားကို တစ္ခုစီယူလ်င္ ၁၂ မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဌ- ၃၄ ]

ထို႔ေနာက္ ဖခင္မင္း ရေသ့၏ ဆံုးမစကားကို နားေထာင္၍ က်င့္ႀကံေလရာ တစ္ဆယ့္ငါးရက္ေျမာက္တြင္ စၾကာရတနာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တရားသျဖင့္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့ၿပီး စၾကာရတနာ ေလ်ာက်ခ်ိန္တြင္ မင္းသားအား ပိုင္ဆိုင္သမွ် လြဲေျပာင္းကာ ရေသ့၀တ္သြားခဲ့သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ပင္ ႏွစ္ေယာက္ေျမာက္၊ သံုးေယာက္ေျမာက္၊ ေလးေယာက္ေျမာက္၊ ငါးေယာက္ေျမာက္၊ ေျခာက္ ေယာက္ေျမာက္၊ ခုႏွစ္ေယာက္ေျမာက္စၾကာဝေတးမင္းတို႔လက္ထက္တြင္ အထပ္ပါအစီအစဥ္အတိုင္း စၾကာရတနာ အစဥ္မျပတ္ လည္ပတ္ခဲ့ သည္။ ခုႏွစ္ေယာက္ေျမာက္ စၾကာဝေတးမင္း စၾကာမင္းျဖစ္ၿပီး၍ ေတာထြက္ကာ ရေသ့ရဟန္းအျဖစ္ဝင္ေရာက္သြားသည့္ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္တြင္ စၾကာရတနာကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ့ေသာ္လည္း အဘိသိက္ခံ သားႀကီးဘုရင္သည္-
စၾကာရတနာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္းေၾကာင့္ စိတ္ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ျခင္း၊ သူတပါးအားေျပာၾကားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ ခဲ့ေသာ္လည္း ဖခင္ရေသ့ထံသို႔သြားကာ စၾကာမင္းတို႔ က်င့္ဝတ္ကို မေမးျမန္းပဲ မိမိပညာျဖင့္သာ ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ရာ ေရွးစၾကာမင္းတို႔အုပ္ခ်ဳပ္သကဲ့သို႔ ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္ကာ မတိုးပြား မစည္ပင္ေတာ့ေပ။

ထိုအခါတြင္ မွဴးမတ္အစရွိသူတို႔ စည္းေဝးၿပီး ဘုရင္မင္းအား ထိုသို႔ ေရွ႕ေနာက္မညီညြတ္ေတာ့ေၾကာင္းႏွင့္ ေရွးဘုရင္ တို႔ က်င့္သံုးသည့္ စၾကာဝေတးမင္းက်င့္ဝတ္ကို ေမးပါရန္ႏွင့္ ထိုသို႔ေမးပါက ေျပာၾကားလိုပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားၾကေတာ့သည္။


အသက္တမ္းႏွင့္ ႐ုပ္ရည္မ်ား ေလ်ာ့က်လာၾကျခင္း
==================================

ထိုသို႔ဖိတ္မာန္သည့္အခါတြင္ ဘုရင္မင္းက စၾကာဝေတးမင္းက်င့္ဝတ္ကို ေမးေသာ္ မွဴးမတ္စသူတို႔သည္ စၾကာမင္း အက်င့္တရားကို ေျပာၾကားရာ ထိုက်င့္ဝတ္မ်ားတြင္ ပစၥည္းဥစၥာမရွိသူအား ပစၥည္းဥစၥာ ေပးကမ္းျခင္း (အရင္းအႏွီးထုတ္ေပးျခင္း) က်င့္ဝတ္ကိုကား မက်င့္ေပ။
ထိုအခါ- ဆင္းရဲျခင္းတိုးပြားလာသည္။ ထို႔ေနာက္- လူတဦးမွစ၍ ခိုးယူေလရာ ဖမ္းမိေလေသာအခါ ဘုရင့္ထံအပ္ႏွံၾက ရာတြင္ ဘုရင္က အက်ိဳးအေၾကာင္းေမးျမန္းေလရာ ပစၥည္းမရွိ၍ ခိုးယူျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိသျဖင့္ ပစၥည္းေပးကာ ျပန္လႊတ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ေနာင္ ပစၥည္းမရွိသူမ်ားလည္း ထိုနည္းတူစြာ ခိုးမႈကို က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။
ထိုအခါ- ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ ခိုးမႈပေပ်ာက္ေစရန္ ခိုးသူမ်ားအား ႏွိပ္ကြက္ရလ်င္ေကာင္းမည္ဟု ႀကံစည္ၿပီး ခိုးသည့္ သူအား ခိုးယူေၾကာင္းလူအမ်ားသိေအာင္ျပဳလုပ္ေစၿပီး ေခါင္းျဖတ္ကာ သတ္ေစခဲ့သည္။
ထိုအခါ- ခိုးသူမ်ားသည္ ယွဥ္ၿပိဳင္အားျဖင့္ ျပန္လည္ လက္ႏွက္မ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ရြာ၊ နိဂံုး၊ ၿမိဳ႕တို႔တြင္ လုယက္ျခင္း၊ ဥစၥာရွင္တို႔ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း အမႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။
ထိုေၾကာင့္ ----
၁) ပစၥည္းဥစၥာမရွိသူတို႔အား ပစၥည္းဥစၥာမေပးေသာ္ ဆင္းရဲျခင္း တိုးပြားလာသည္။
၂) ဆင္းရဲျခင္းတိုးပြားလာေသာ္ မေပးေသာ သူတပါးဥစၥာကို ခိုးယူမႈတိုးပြားလာသည္။
၃) ခိုးယူမႈတိုးပြားလာေသာ္ လက္ႏွက္တိုးပြားလာသည္။
၄) လက္ႏွက္တိုးပြားလာေသာ္ သူတပါးအသက္သတ္မႈ တိုးပြားလာသည္။
၅) သူတပါးအသက္ သတ္ျဖတ္မႈ တိုးပြားလာေသာ္ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာ ေတာ့သည္။

၆) အႏွစ္ (၈၀၀၀၀) ရွစ္ေသာင္းရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၄၀၀၀၀) ေလးေသာင္းသာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ -
၇) လူတစ္ေယာက္သည္ သူတပါးဥစၥာကို ခိုးယူရာ ဖမ္း၍ ဘုရင္မင္းျမတ္ထံ အပ္ႏွံၾကေလသည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္က ေမးျမန္းစိစစ္သည့္အခါတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ခိုးယူမွန္းသိပါလ်က္ မခိုးယူပါဟု လိမ္လည္ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ လူတို႔၏ အကုသိုလ္တရားက်ဴးလြန္မႈသည္ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ မုသာဝါဒ က်ဴးလြန္သည္ထိ ေရာက္ေသာ အခါ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္ေလးေသာင္းရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၂၀၀၀၀) ႏွစ္ေသာင္းသာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၈) လူတစ္ေယာက္သည္ သူတပါးဥစၥာကို ခိုးယူရာ ထိုသူခိုးကို အျခားေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္က ဘုရင္မင္းျမတ္ ဤသူသည္ သူတပါးဥစၥာကို ခိုးယူပါ၏ဟု ကုန္းေခ်ာစကားဆိုခဲ့ေလသည္။
ထိုသို႔ လူတို႔၏ အကုသိုလ္တရားက်ဴးလြန္မႈသည္ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ ကုန္းေခ်ာမႈက်ဴးလြန္သည္ထိေရာက္ေသာ အခါ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္းရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၁၀၀၀၀) တစ္ေသာင္းသာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၉) လူအမ်ားအျပားသည္ အခ်ိဳ႕အဆင္းလွၿပီး အခ်ိဳ႕ကား အဆင္းမလွၾကကုန္။ အဆင္းမလွေသာသူသည္ အဆင္းလွသူ အေပၚ သူတပါးသားမယား က်ဴးလြန္မႈကို ျပဳၾကေတာ့သည္။
ထိုသို႔ လူတို႔၏ အကုသိုလ္တရားက်ဴးလြန္မႈသည္ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ သူတပါးသားမယားကို က်ဴးလြန္သည္ထိ ေရာက္ေသာအခါ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္တစ္ေသာင္းရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၅၀၀၀) ငါးေထာင္သာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၁၀) လူအမ်ားၾကားတြင္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းစကားႏွင့္ ပိန္ဖ်င္းေသာစကားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထိုတရားႏွစ္ပါးထြန္းကားခ်ိန္တြင္ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္ ငါးေထာင္ရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၂၅၀၀) ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ၊ အခ်ိဳ႕ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၂၀၀၀) ႏွစ္ေထာင္သာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၁၁) လူအမ်ားၾကားတြင္ တက္မက္ျခင္း အဘိဇၥ်ာတရားႏွင့္ ပ်က္စီးေစလိုျခင္း ဗ်ာပါဒတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထိုတရားႏွစ္ပါးထြန္းကားခ်ိန္တြင္ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ ရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္သာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၁၂) လူအမ်ားအၾကားတြင္ မွားယြင္းေသာအယူဝါဒ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထိုအခါ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္တစ္ေထာင္ရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ (၅၀၀) ငါးရာသာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၁၃) လူအမ်ားအၾကား မတရားတက္မက္ျခင္း အဓမၼရာဂ၊ အလြန္အက်ဴးတက္မက္ျခင္း ဝိသမေလာဘႏွင့္ မွားေသာ အက်င့္ဟူေသာ မိစၦာဓမၼဟု တရားသံုးပါး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထိုအခါ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္ငါးရာရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔ သည္ အႏွစ္ (၂၅၀) ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္၊ အခ်ိဳ႕ကား အႏွစ္ (၂၀၀) ႏွစ္ရာသာ ရွည္ေတာ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္-
၁၄) လူအမ်ားအၾကား မိခင္၊ ဖခင္၊ ရဟန္း၊ ပုဏၰားတို႔အေပၚ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ေသာ က်င့္ဝတ္ကို ေကာင္းစြာ မျပဳက်င့္ၾကျခင္း၊ အမ်ိဳးတြင္ ႀကီးျမတ္သူကို ရိုေသမႈ မျပဳျခင္းဟူေသာ တရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ထိုအခါ သတၲဝါတို႔အသက္မ်ားတိုၿပီး ႐ုပ္အဆင္းမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာကာ အႏွစ္ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ရွည္သူတို႔ သားသမီး တို႔သည္ အႏွစ္ (၁၀၀) တစ္ရာသာ ရွည္ေတာ့သည္။

“ဆယ္ႏွစ္သက္တမ္းအခ်ိန္”
=================

ထို႔ေနာက္ဘုရားရွင္က ရဟန္းတို႔ ...
၁၅) တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ဆယ္ႏွစ္သက္တမ္းသာ ရွိေတာ့မည့္ အခ်ိန္ကို ေရာက္ပါလိမ့္မည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္-
ငါးႏွစ္အရြယ္ရွိ အမ်ိဳးသမီးသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမႇားႏိုင္ေသာ အရြယ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေထာပတ္ ဆီဦး ဆီ ပ်ားရည္ တင္လဲ ဆားဟု အရသာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ၾကပါလိမ့္မည္။
လူးထမင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုးအစားအစာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးေပ်ာက္ကြယ္၍ အကုသိုလ္ကမၼပထတရားဆယ္ပါး ထြန္းကား၍ ေကာင္းမႈဟူ သည့္ အမည္မွ်ပင္ မက်န္ရစ္ေတာ့ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
အမိ၊ အဖ၊ ရဟန္း၊ ပုဏၰားႏွင့္ ႀကီးသူကို မရိုေသသူတို႔သည္ ပူေဇာ္ခံထိုက္သူ၊ ခ်ီးမြမ္းခံထိုက္သူတို႔ ျဖစ္ၾက ပါလိမ့္မည္။
အမိ၊ မိႀကီး မိေထြး၊ အရီးႀကီးအရီးေလး၊ ဆရာ့မယား၊ ေလးစားထိုက္သူ၏ မယားစသျဖင့္ မရွိၾကေတာ့ပဲ ဆိတ္ သိုး ၾကက္ ဝက္ ေခြး ေျမေခြးတို႔လို ေရာယွက္႐ႈတ္ေထြး စည္းကမ္းပ်က္ျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကပါလိမ့္မည္။
မိဘႏွင့္ သားသမီးအခ်င္းခ်င္း၊ ေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း ျပင္းထန္းသည့္ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပ်က္စီးလိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ျခင္း၊ သတ္ျဖတ္လိုစိတ္မ်ားျဖစ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ ခုႏွစ္ရက္လံုးလံုး သတၳႏၱရကပ္ (လက္ႏွက္ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ၾကျခင္း)ျဖစ္၍ လူတို႔အခ်င္းခ်င္း သားေကာင္ အထင္ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ၾကပါလိမ့္မည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕သတၲဝါမ်ားသည္ ငါတို႔က တစ္စံုတေယာက္ကိုမွ်လည္းမသတ္၊ တစံုတေယာက္ကလည္း ငါတို႔ကို မသတ္ေစသတည္း၊ ငါတို႔သည္ ျမက္ေတာ ၿခံဳႏြယ္ေတာ သစ္ေတာ လူအေရာက္နည္းေသာ ျမစ္လယ္ကြ်န္း ေတာင္ေခ်ာက္ ၾကားတို႔ဝင္ၿပီး ေတာသစ္ျမစ္ သစ္သီးတို႔ကို စားသံုးေနရပါမူေကာင္းေလစြဟု အႀကံျဖစ္လ်က္ ခိုဝင္ခဲ့ၾကရာ ခုႏွစ္ရက္ ျပည့္ၿပီး ေနာက္တြင္ ထိုအရပ္တို႔မွ ထြက္ခဲ့ရာ အခ်င္းတို႔ သတၲဝါတို႔ကို ျမင္ရေပေသးသည္။ ငါအသက္ရွင္သလို သင္လည္း အသက္ရွင္ ေပသည္ ဟု အခ်င္းခ်င္းေပြ႕ဖက္ၿပီး မိမိႏွင့္ သေဘာထားတူမွ်သည္ကို ေတြ႕ၾကရလိမ့္မည္။

အသက္အဆင္းစသည္ တိုးပြားျခင္း အေၾကာင္း
================================

ထိုအခ်ိန္တြင္ အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူ ထိုသတၲဝါတို႔စိတ္တြင္ ငါတို႔သည္ အကုသိုလ္တရားကို ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးျခင္း ေၾကာင့္ ငါတို႔ေဆြမ်ိဳးမ်ားစြာ ဆံုး႐ံႈးၾကရသည္။ ငါတို႔တေတြ ကုသိုလ္ျပဳၾကရပါမူ ေကာင္းလိမ့္မည္။ မည္သည့္ကုသိုလ္ကို စတင္ ျပဳလုပ္ၾကမည္နည္း။ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကမည္ ဟုႀကံစီကာ သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကလိမ့္မည္။
ထိုအခါ
၁၆) သူတပါးအသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ကုသိုလ္တရားကို ေဆာက္တည္ၾကျခင္းေၾကာင့္ အသက္အရြယ္ႏွင့္ ႐ုပ္အဆင္းမ်ား တိုးတက္လာကာ ဆယ္ႏွစ္အသက္ရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ရွည္လာၾကပါလိမ့္မည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္
ငါတို႔သည္ ကုသိုလ္တရားကို ေဆာက္တည္ၾကျခင္းေၾကာင့္ အသက္ရွည္လာၾကသည္။ ငါတို႔ ကုသိုလ္တရားမ်ား ကို တိုးတက္ၿပီး ေဆာက္တည္ရပါမူ ေကာင္းလိမ့္မည္။ မည္သည့္ကုသိုလ္မ်ားကို စတင္ျပဳလုပ္ၾကမည္နည္း။
သူတပါးဥစၥာခိုးယူျခင္း၊ ကာမဂုဏ္မ်ားတြင္ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း၊ မဟုတ္မမွန္စကားေျပာဆိုျခင္း၊ ေခ်ာပစ္ ကုန္းတိုက္ စကားေျပာဆိုျခင္း၊ စကားၾကမ္းၾကမ္းေျပာဆိုျခင္း၊ အဓိပၸါယ္မရွိ ပိန္ဖ်င္းစကား ေျပာဆိုျခင္း၊ သူတပါး စည္းစိမ္ကို ေရွ႕႐ႈႀကံစီျခင္း၊ သူတပါးကို ပ်က္စီးေစလိုျခင္း၊ အယူအဆအမွားအယြင္းကို ယူဆျခင္း၊ မတရားတက္မက္ျခင္း ဝိသမေလာဘ၊ အလြန္အက်ဴး တက္မက္ျခင္း ဝိသမေလာဘ၊ မွားေသာအက်င့္ကို က်င့္သံုးက်င္း မိစၦာဓမၼမ်ားကို က်င့္သံုးျခင္းတို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။
အမိ၊ အဘ၊ ရဟန္း၊ ပုဏၰားတို႔အေပၚ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ က်င့္ဝတ္ကို က်င့္သံုးျခင္း၊ အမ်ိဳးတြင္ ႀကီးျမင့္သူတို႔ကို ရိုေသျခင္းစေသာ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို က်င့္သံုးရလ်င္ ေကာင္းလိမ့္မည္ဟု ႀကံစီခဲ့ကာ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို ျပဳၾကလိမ့္မည္။
ထိုအခါ-
၁၇) ထိုသို႔ကုသိုလ္တရားမ်ားကို ေဆာက္တည္ၾကျခင္းေၾကာင့္ အသက္အရြယ္ႏွင့္ ႐ုပ္အဆင္းမ်ား တိုးတက္လာကာ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္အသက္ရွည္သူတို႔ သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ေလးဆယ္၊
အႏွစ္ေလးဆယ္ရွည္သူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ရွစ္ဆယ္၊
အႏွစ္ရွစ္ဆယ္ရွည္သူတို႔သားမီးတို႔သည္ အႏွစ္ တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္၊
သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ သံုးရာ့ႏွစ္ဆယ္၊
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ ေျခာက္ရာ့ေလးဆယ္၊
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ႏွစ္ေထာင္
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ေလးေထာင္
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ရွစ္ေထာင္
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္း
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ေလးေသာင္း
ထိုသူတို႔သားသမီးတို႔သည္ အႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း
ထိုအခ်ိန္တြင္ အႏွစ္ငါးရာရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ လက္ထက္ထိမ္းျမႇားရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

စၾကာဝေတးမင္းျဖစ္ျခင္း
======================

ထိုသို႔ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္းအသက္ရွည္သည့္အခ်ိန္ လူအမ်ားတြင္ တက္မက္ျခင္း၊ ဆာေလာင္ျခင္း၊ အိုျခင္း ေရာဂါသံုးမ်ိဳး သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဇမၺဴဒီပါကြ်န္းသည္ ျပည့္စံုျကြယ္ဝ စည္ပင္ဝေျပာ၍ ရြာနိဂံုးဇနပုဒ္မင္းေနျပည္တို႔သည္ က်က္ပ်ံမက် စည္ကားပါလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေကတုမတီျပည္တြင္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာရွိ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ရွိ သည့္ ၿမိဳ႕မ်ားရွိပါလိမ့္မည္။ ထိုၿမိဳ႕တြင္ လိုရာကိုေစႏိုင္ေသာ၊ ရတနာခုႏွစ္ပါးပိုင္ဆိုင္ေသာ သမုဒၵရာအဆံုးရွိ ကြ်န္းေလးကြ်န္းကို တရားသျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ စၾကာဝေတးမင္းေပၚလာပါလိမ့္မည္။

ေမေတၲယ်ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူျခင္း
=========================

ယခုအခါတြင္ အရဟံအစရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ အႏွစ္ရွစ္ေသာင္း အသက္ရွည္ေသာေခတ္တြင္ အရဟံအစရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ေမေတၲယ် အမည္ရွိ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူပါလိမ့္မည္။


ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိက၀ဂ္၊ စကၠ၀တၱိသီဟနာဒသုတ္ထဲက တရားေတာ္ပါ။ အရသာပ်က္သြားမွာစိုးလို႔ နည္းနည္းေလးပဲ ခ်ဳံ႕ထားလိုက္ပါတယ္။

ဒီတရားေတာ္ထဲမွာ လူေတြ အသက္တိုျခင္းအေၾကာင္းက-
သူတပါးအသက္ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊……….. လိမ္လည္ျခင္း၊…………….. ကုန္းေခ်ာျခင္း၊…………….. အိမ္ေထာင္ေရးေဖါက္ျပန္ျခင္း၊……………… ၾကမ္းတမ္းေသာစကား-ပိန္ဖ်င္းေသာ အတင္းအဖ်င္းစကားမ်ားေျပာဆိုျခင္း (ဖရုသ၀ါစာ-သမၹပၸလာပ)၊……………….. အေရမရအဖက္မရ မဆီမဆိုင္ တက္မက္ျခင္းအဘိဇၥ်ာႏွင့္ ပ်က္စီးလိုျခင္း ဗ်ာပါဒမ်ား ျဖစ္ပြားေနျခင္း၊……………… အယူမွားျခင္း၊……………… မတရား အလြန္တက္မက္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း-အဓမၼရာဂ၊ ထို႔ထက္ အလြန္႔အလြန္တက္မက္ျခင္း ၀ိသမေလာဘ၊ အက်င့္မွားျခင္းမိစၦာဓမၼ၊……………… လူႀကီးမိဘရဟန္းသံဃာမ်ားအေပၚ မရိုေသျခင္း………………တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။

အသက္ရွည္ျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ ေကာငး္မြန္တဲ့ အက်င့္မ်ားဆိုတာလည္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

အခု မိမိတို႔တေတြက အႏွစ္ (၁၀၀)သက္တမ္းမွာ လူျဖစ္ေနၾကတာဆိုေတာ့ အဲဒီမတရားမႈ အဓမၼေတြ အကုန္လံုး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အခ်ိန္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ တဦးတေယာက္ကစၿပီး ကိုယ္က်င့္တရားေလးေတြ ထိန္းသြားႏိုင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား…..

ကိုယ့္က်င့္တရားမ်ား ေကာင္းမြန္ၾကပါေစ…..
အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ