ေက်ာက္ေတာင္ထိပ္ေရာက္ဖို႔ က်ဥ္းေျမာင္းေကြ႕ေကာက္သည့္ အတက္လမ္းကုိ ခက္ခဲစြာ ထြင္းထားျခင္း ျခေသၤ့ရုပ္ပံုသ႑ာန္ကို ထြင္းထုထားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိဂီရိယ -သို႔မဟုတ္- သီဟဂိရိယ (ျခေသၤ့ေတာင္)ဟု ေခၚဆိုသည္။(The story of Lanka)
ကႆပ (Kassapa) ဘုရင္ဆိုတာ တမူထူးျခားသည့္ ဘုရင္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အႏုရာဓပုရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘုရင္ျဖစ္သည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူ၏ၿမိဳ႕ေတာ္ကို စိဂီရိယသို႔ ေရြ႕ေျပာင္းပစ္ခဲ့သည္။ စိဂီရိယဆိုတာ ေဘးပတ္ပတ္လည္မွာ သစ္ပင္ေတြ ၀ိုင္းရံေနၿပီး အျမင့္ေပ ၆၀၀ရွိသည့္ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး တခုျဖစ္ေပသည္။ ထိုေက်ာက္ေတာင္ထက္တြင္ သူက ၿမိဳ႕ေတာ္တည္ၿပီး နတ္ဘုရားတပါးလိုေပ်ာ္ရႊင္စြာ လူ႕ေလာက အရသာမ်ားကို စံစားခဲ့သည္။ သူသည္ ထိုေနရာတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၈ ႏွစ္ၾကာေအာင္ အုပ္စိုးေနထိုင္ခဲ့ေလသည္။
ကႆပဘုရင္သည္ ပံုမွန္အားျဖင့္ ပန္းခ်ီ ပန္းပု အႏုပညာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတဦးျဖစ္ေပသည္။ သူသည္ ပန္းခ်ီဆြဲဆရာမ်ားကို ေခၚယူခဲ့ၿပီး ေတာင္ထိပ္အတက္လမ္းေပါက္ အထက္ေရာက္ဖို႔ ေပ ၄၀အလိုေလာက္ ေက်ာက္တံုးအကြက္တြင္ Fresco- နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ မ်ားကိုေရးဆြဲေစခဲ့သည္။ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီးရုပ္ပံုမ်ား၊ ဘုရင့္မိဖုယားမ်ား၊ Apsara:s ေခၚသည့္ နတ္မိန္းမပ်ဳိေလးမ်ား၊ သို႔မဟုတ္- အနီးနားရွိ PIdurangala ေက်ာင္းသို႔ သြားသည့္ လက္ထဲတြင္ ပန္းမ်ားကိုင္ထားၾကသည့္ ဘုရားဖူးမ်ားကို ေရးဆြဲထားသည္။ (Lanka the land of kings, J.B Desanayaka,2007)
က်ံဳး
နန္းေတာ္ရာေဟာင္းမ်ား -
2
ေရွးေဟာင္းသုေတသနမွ ေရးထြင္းထားသည့္ စိဂီရိယအေၾကာင္း
ၿမိဳ႕ပ်က္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ ေက်ာက္ေတာင္ေပၚက နန္းေတာ္ဆီသို႔ -
3
fresco ေတြၾကည့္ဖို႔ အသြားလမ္း
ၿပီးေတာ့ ေၾကာင္လိမ္ေလွခါးနဲ႔ အထက္ကို တက္
ေတာင္ခါးပန္းတြင္ ေရးဆြဲထားသည့္ နာမည္ေက်ာ္ Fresco နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား-
နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြ ၾကည့္ရႈအၿပီး ျခေသၤ့ေတာင္ဆီတက္ရန္ အသြားလမ္း -
Mirror wall - ဟုေခၚသည္။ သရြတ္ကိုင္ထားသည္မွာ ေျပာင္လက္ေနသျဖင့္ လူ႕ပံုရိပ္ေတာင္ ၾကည့္လို႔ရသည္ဟု ဆိုသည္။
ေတာင္ခါးပန္းမွ လွမ္းျမင္ရသည့္ ဘုရင့္ ဥယ်ာဥ္ဆိုတာ
==========
ဒါ့ေၾကာင့္ စိဂီရိယ (ျခေသၤ့ေတာင္)လို႔ေခၚတာ
ဒီအတက္လမ္းေတြက အဂၤလိပ္ေတြ လက္ထက္တုန္းက လုပ္ခဲ့တာလို႔ သိရသည္။ ေမာ္ဒန္အတက္လမ္းေတြ ဆိုရမလားပဲ။ အဲဒီအတက္လမ္းေတြ ေဘးကပ္ရပ္မွာေတာ့ မူလ အတက္လမ္း ရွိသည္။ ထုိအတက္လမ္းကေတာ့ ေျခတလွမ္းလွမ္းစာရံု ေက်ာက္သားကို ထစ္ၿပီး လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သံေလွခါးေတာင္ မနည္း တက္ေနရေတာ့ ေက်ာက္သားထစ္ေလွခါးကို တက္ခဲ့သူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ား ေအာက္ကို ျပဳတ္က်ခဲ့ေလမလဲလို႔ အေတြးလည္း ပြားခဲ့သည္။
=========
ေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ ေတြ႕ရသည့္ ဘုရင္ထိုင္ရာ ေက်ာက္ထိုင္ခံု
ေက်ာက္ေတာင္ေပၚက ေရကန္
ေတာင္ေပၚတေနရာ
Sigiriya ကို ေက်ာင္းေတာ္အျဖစ္ျပဳလုပ္ကာ ဓာတုေသနမင္း၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟာနာမကို ေပးအပ္လွဴဒါန္းခဲ့ေလသည္။ (The story of Lanka, L.E.BLAZE, 2008)
ယခင္အေခါက္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းျဖစ္သြားသည့္ - ျဖစ္ခဲ့သည့္ စိဂီရိယကို မေက်နပ္မိသည္မွာ အမွန္ပါ။ အခုအေခါက္ေတာ့ ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပံုရိပ္မ်ားကို ရသမွ် ရွာေဖြခဲ့မိပါသည္။
နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီပါေသာ္လည္း မျမင္ရေတာ့သည့္ ေက်ာက္တံုး
================
=======================
=====================
===============
===================
========================
ဒမၺဴလၿမိဳ႕ကေန ထြက္ခြါခဲ့ၿပီး ထရန္ကုမ္မာလီလမ္းေဟာင္းအတိုင္း သြားမည္ဆိုပါက ယခုသင္ ဖ်က္ကနဲ႕ျမင္ႏိုင္မွာက အကြာအေ၀း ခပ္ေ၀းေ၀းက အညိဳေရာင္ ေက်ာက္တံုးႀကီးပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ထိုေက်ာက္တံုးႀကီးကို ေဘးပတ္ပတ္လည္မွာ ေတာနက္ႀကီးက ပိတ္ဖံုးလုမတတ္ရွိေနေသးသည္။ အဲဒီေနရာကို ေရာက္ဖို႔ဆိုရင္ မူလလမ္းမႀကီးကေနခြဲထြက္ၿပီး လမ္းသြယ္ေလးထဲ ခ်ိဳး၀င္သြားလိုက္ပါ။ မိုင္အနည္းငယ္ အကြာအေ၀းမွာ ဟာလာဟင္းလင္း ကြင္းျပင္ႀကီးဆီ ေရာက္ရွိပါလိမ့္မည္။ ၿပီးေတာ့ ရုတ္တရက္ ေက်ာက္ေတာင္ ထီးထီးမားမားႀကီး သင့္ေရွ႕မွာ ရပ္တည္ေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရလိမ့္မည္။
အျခားဘက္ျခမ္းတခုမွာေတာ့ ေတာင္ေျခရင္းရွိၿပီး မိုးရာသီဆိုရင္ ၾကည္လည္းၾကည္လင္ သန္႔လည္းသန္႔ရွင္းၿပီး ေရအျပည့္နဲ႔ လဲေလ်ာင္းေနသည့္ ေရကန္ကိုလည္း ေတြ႕ရလိမ့္မည္။ ဟိုဟုိဒီဒီ လွည့္ပတ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက တခ်ိန္တခါက တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ ေက်ာက္တံတိုင္း အစိတ္အပိုင္း ေက်ာက္တံုးအႀကီးစားမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရဦးမည္။ ဒီေျမျပင္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေတာနက္ႀကီး လႊမ္းၿခံဳထားတယ္ဆိုေပမယ့္ ေတာနက္ႀကီးကို ဖယ္ရွားၾကည့္လိုက္က လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ၀န္းက်င္က အိမ္ေတာ္ရာ သေကၤတေတြ၊ ပန္းဥယ်ာဥ္ေတြ၊ ဘုရားေက်ာင္းေတြကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးက သူ႕ပင္ကိုယ္သဘာ၀ကပင္ ျမင့္မားေနၿပီး လူေယာက်္ားေတြ မတက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္လည္း မတ္ေစာက္ေနေပသည္။
ေက်ာက္ေတာ္ေပၚမွာေတာ့ အေဆာင္ေဟာင္း အၾကြင္းအက်န္ေတြ ေလွခါးအတက္လမ္းေတြ ေရခ်ိဳးကန္ေတြ ေခါင္မိုးတင္ေရတိုင္ကီေတြကို ေတြ႕ရွိရမည္။ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး နံရံမွာ အေရအတြက္လည္း ေျမာက္မ်ားၿပီး ထင္ရွားျပတ္သားသည့္ ပန္းခ်ီပံုမ်ားေရးဆြဲထားသည့္ ေက်ာက္ဂူကို ေတြ႕ရမည္။ ထိုပန္းခ်ီေတြက ဟိုးလြန္ခဲ့သည့္ အတိတ္တခ်ိန္က မင္း၀တ္တန္ဆာမ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ အေတြ႕အႀကံဳအခ်ိဳ႕ကို ေပးစြမ္းေနပါလိမ့္မည္။
စိဂိရီယ သို႔မဟုတ္ သီဟဂီရိယ၏ ဇာတ္လမ္းကေရာ ဘယ္လိုပါလဲ ? ေက်ာက္ေတာင္ထိပ္ေရာက္ဖို႔ က်ဥ္းေျမာင္းေကြ႕ေကာက္သည့္ အတက္လမ္းကုိ ခက္ခဲစြာ ထြင္းထားျခင္း ျခေသၤ့ရုပ္ပံုသ႑ာန္ကို ထြင္းထုထားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိဂီရိယ -သို႔မဟုတ္- သီဟဂိရိယ (ျခေသၤ့ေတာင္)ဟု ေခၚဆိုသည္။
လကၤာေျမကို တမီလ္းတို႔ ေနာက္ထပ္တဖန္ ေရာက္လာခဲ့ၾကၿပီး အႏုရာဓပုရၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ၂၅ ႏွစ္ခန္႔ၾကာေအာင္ အုပ္စုိးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆင္ဟာလီမင္းသား ဓာတုေသန (Dhatu Sena) သည္ ကာကြယ္ခဲ့ၿပီး ဘုန္းႀကီးတပါးအျဖစ္ ရုဟန (Ruhuna) ေဒသတြင္ သူ႕ဦးေလး ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟာနာမအထံတြင္ ပညာရပ္မ်ား သင္ယူခဲ့သည္။ တမီလ္းမ်ားကို ေအာင္ျမင္ကာ ႏွင္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဆင္ဟာလလူမ်ဳိးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္ဆီသို႔ ျပန္လည္ေဆာင္ယူႏိုင္ခဲ့ေလသည္။
ဘုရင္ဓာတုေသနသည္ ၁၈ ႏွစ္ၾကာေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ သူ႕လက္ထက္တြင္ တမီလ္းတို႔ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည့္ မြန္ျမတ္သည့္ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ျပင္လည္ထိန္းသိမ္းခဲ့သည္။ တမီလ္းတို႔ အုပ္စုိးစဥ္က ၿမိဳ႕ေတာ္အနီးမွာ ေနထိုင္ၾကပါလ်က္ ဆင္ဟာလလူမ်ဳိးမ်ား ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ၾကရသည့္ ေဟာင္းႏြမ္းသည့္ ဘာသာေရးတျဖစ္လဲ အႏုရာဓပုရၿမိဳ႕၏ မူလက်က္သေရ ဗုဒၶဘာသာကို စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ျပန္လည္ ဆယ္ယူခဲ့ေလသည္။ ဆင္ဟာလ ေခါင္းေဆာင္ေပါင္းမ်ားစြာလည္း သူတို႔ဘ၀ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ သူတို႔ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္သာ ေတြးဆကာ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအေပၚ ေအာင္ႏိုင္သြားသည့္ တမီလ္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းသြားခဲ့ၾကသည္။ ဓာတုေသနသည္ ထိုသူမ်ားကုိ ထိုက္တန္သည့္ အျပစ္ဒဏ္မ်ားေပးျခင္း အရွက္ရေအာင္သိကၡာခ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး သူဒုကၡေရာက္စဥ္ သစၥာရွိစြာ အနားတြင္ ရပ္တည္ခဲ့သူမ်ားကိုေတာ့ ခ်မ္းသာေလာက္ေအာင္ ဆုလာဘ္မ်ားစြာ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည္။
ဘုရင္သည္ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည့္ ေၾကးျပသာဒ္ေတာ္ (Brazen place) ႏွင့္ အျခား အေဆာက္အဦးမ်ားကို လြန္စြာတိုးတက္ေအာင္ျပဳလုပ္ခဲ့ ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။ ဘုရင္သည္ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး ၁၈ တိုက္ႏွင့္ ေရကန္မ်ား၊ ထို႔အျပင္ ၁၈ ခုေသာ ေရကန္ငယ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ သို႔ေပမယ့္ သူ၏ အႀကီးမားဆံုး အလုပ္ကေတာ့ “ကာလေ၀၀” (Kala wewa) ေခၚ ၇ မိုင္ ၈ မိုင္ က်ယ္၀န္းသည့္ ေရကန္ႀကီးတည္ေဆာက္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေရကန္သည္ ကန္ဒီ (Kandy) ေရကန္ႏွင့္ ကုိလံဘို တၿမိဳ႕လံုးနီးပါး က်ယ္ျပန္႔သည္ထက္ အဆတရာမက ႀကီးမားလွေပသည္။
ဓာတုေသနမင္း အေၾကာင္း အျခားမွတ္တမ္းကေတာ့ လကၤာကၽြန္းကို ဗုဒၶဘာသာ သယ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟိႏၵကို အမွတ္တရ အရိုအေသျပဳ ေလးစားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးပံုကို ထုလုပ္ဖို႔ သူ အမိန္႔ေပးခဲ့ၿပီး အေစာပိုင္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔က ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟိႏၵ၏ ခႏၶာကိုယ္ကို မီးသၿဂိ ၤဳဟ္ခဲ့ရာ ေနရာတြင္ လူတန္းႀကီးျဖင့္ ပင့္ေဆာင္ကာ ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဲဒီေနရာမွာ ပြဲေတာ္ကို က်င္းပခဲ့ၿပီး လကၤာေျမ၏ ေရွးအက်ဆံုး သမိုင္းက်မ္းစာ “ဒီပ၀ံသ” (Dipa vansa) ကို မ်က္ေမွာက္ေရာက္ရွိသည့္ လူအားလံုး ၾကားႏိုင္သည္အထိ က်ယ္ေလာင္စြာ ရြတ္ဆိုေစခဲ့သည္။ ထိုသမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ အျခားေသာ က်မ္းစာအုပ္မ်ားမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟာနာမသည္ “မဟာ၀ံသ” (Maha vansa) ေခၚသည့္ က်မ္းကို ျပင္ဆင္ ေရးသားျပဳစုခဲ့သည္။ ထိုမဟာ၀ံသက်မ္းမွ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဆင္ဟာလီလူမ်ဳိးမ်ားအေၾကာင္း သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားစြာကို ရရွိၾကပါသည္။ ထိုစာအုပ္ထဲတြင္ ဆင္ဟာလလူမ်ဳိးမ်ား လကၤာေျမကို ေရာက္လာပံု အေၾကာင္း၊ သူတို႔ လကၤာေျမမွာ ဘယ္လို အေျခခ်ေနထိုင္ၾကပုံ အေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာကို သယ္ေဆာင္လာၾကျခင္း အေၾကာင္း၊ လကၤာေျမမွာ ထိုဘာသာေရး ဘယ္လို တိုးတက္ၿပီး က်ယ္ျပန္႔လာပံုအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရရွိၾကပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟာနာမသည္ စြမ္းႏိုင္သေလာက္ သူေနထိုင္စဥ္ အခ်ိန္အေတာအတြင္း သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာမ်ားကို ေရးသားခဲ့ၿပီး သူ၏ေနာက္တြင္ အျခားသူက ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ဘယ္လိုျဖစ္ပ်က္သည္ဆိုသည္ကို ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာ ဆင္ဟာလလူမ်ဳိးသာမက ပါဠိဘာသာေရာ ပါဠိဂါထာမ်ားပါ ေရးသားခဲ့သည့္ စာအုပ္မ်ားထဲတြင္ မဟာ၀ံသက်မ္းသည္ အမွတ္ရသင့္ဆံုး စာအုပ္တအုပ္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ဓာတုေသနဘက္ ျပန္လွည့္ၾကပါက သူသည္ ေကာင္းမႈမ်ားစြာကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါေသာ္လည္း ေသဆံုးခ်ိန္တြင္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာမ်ားျဖင့္ နတ္ရြာစံခဲ့ရေလသည္။
သူ႕တြင္ ကႆပ (Kasyapa) ႏွင့္ ေမာဂၢလာန္ (Mugalan) ဟု သားႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ့သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ ဖေအတူ အေမကြဲ ညီအကိုမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ကႆပအေမသည္ကား ဘုရင္မ်ဳိးထက္ အဆင့္ႏွိမ့္သည့္ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကႆပသည္ သူ႕အတြက္ေတာ့ တိုက္ခိုက္ျခင္းျဖင့္သာ ဘုရင့္ပလႅင္ကို ေအာင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေတြးျမင္ထားခဲ့သည္။ ဘုရင္ျမတ္သည္ မေက်နပ္မႈမ်ားျဖင့္ ျပည့္နက္ေနၿပီး သူ႕အနီးတြင္လည္း အားခ်ိသည့္ေယာက်္ားမ်ားသာ ရရွိခဲ့ၿပီး ဖခင္ဘုရင္ကို ကႆပသည္ အက်ဥ္းခ်ထားႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကိုယ္တိုင္ တင္ေျမွာက္သည့္ ဘုရင္အျဖစ္ကို ကႆပသည္ ေဆာင္ယူခဲ့ေလေတာ့သည္။
အျခားသားျဖစ္သူ ေမာဂၢလာန္သည္ ထိုအျခင္းအရာကို မ်က္ျမင္ျဖစ္ေနပါလ်က္ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႕ဖခင္ကို ကယ္တင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ သူ႕ကိုယ္သူ ကယ္တင္ႏိုင္ရန္တို႔ မတတ္ႏိုင္ပဲ အိႏၵိယျပည္သို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ရသည္။ အိႏၵိယတြင္ ေမာဂၢလာန္သည္ စစ္သည္အင္အား တိုးပြားရရွိဖို႔သာ စုေဆာင္းခဲ့ရသည္။
ကႆပသည္ သူ႕ဖခင္ေျပာဆိုဖူးသည့္ ရတနာမ်ား အေ၀းဖြက္ထားသည္ဆိုသည့္ စည္းစိမ္းမ်ားကို ရရွိဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ဓာတုေသနထံ သံတမန္မ်ားစြာကို ေစလႊတ္ခဲ့ၿပီး ရတနာရွိရာေနရာကို သိရဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ သို႔ေပမယ့္ ဓာတုေသနသည္ လာလာသမွ် ေစတမန္မွန္သမွ်ကို “ဘာမွ မရွိ”ဟုသာ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ဓာတုေသနဘုရင္သည္ သူ႕တြင္ ဖြက္ထားစရာ ရတနာတခုမွ် မရွိပါ- ေျဖဆိုခဲ့သည့္ စကားလံုး အစိတ္အပိုင္းမ်ားက သူ႕ကို သတ္ပစ္ဖို႔ရာ ဇာတ္လမ္းတခု ျဖစ္သြားခဲ့သည္ကုိ ႀကိဳသိခဲ့ေလၿပီ။ ေသရန္ သို႔မဟုတ္ အသတ္ခံရန္အတြက္လည္း ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားခဲ့ေပၿပီ။ သို႔ေပမယ့္ သူ႕ကိုယ္သူ ဘာလိုခ်င္သလဲ ဆိုသည့္ ရႏိုင္သမွ် ပံုစံတခုကိုေတာ့ ေတြးေတာထားခဲ့သည္။ ထိုအရာသည္ကား သူ႕ကို ရန္သူေတြ ေသမင္းခံတြင္း၀ဆီ ဆြဲေခၚမသြားမီ တႀကိမ္တခါပင္ ျဖစ္ေစ သူ႕သူငယ္ခ်င္း မဟာနာမကို ေတြ႕ခြင့္ရဖို႔ႏွင့္ ကာလေ၀၀ ေရကန္ႀကီးမွာ ေရခ်ိဳးခြင့္ ရရွိဖို႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ေနာက္တခ်ိန္ တမန္ေတာ္ေတြ ေရာက္လာေတာ့ “ကာလေ၀၀ ေရကန္ေတာ္ဆီကို ေခၚေဆာင္သြားပါက ရတနာမ်ားကို ရွာေဖြေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္း” ေျပာျပခဲ့သည္။ ထိုေရကန္ဆီ ေရာက္ေတာ့ အခ်ိန္တခ်ိဳ႕ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးမဟာနာမနဲ႔ ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ကုန္ဆံုးေစခဲ့ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေရကန္ျမတ္တြင္ ေရခ်ဳိးခဲ့ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကႆပ၏ အေစခံမ်ားဘက္ကို လွည့္ၿပီး သိမ္ေမြ႕စြာပင္ “သူငယ္ခ်င္းတို႔ .. … ရတနာအားလံုးကို ငါ ရရွိခဲ့ၿပီ” ဟု ေျပာၾကားလိုက္ခဲ့သည္။
ထုိအေၾကာင္းအရာကို ၾကားရသည့္ ကႆပသည္ လိုအပ္သည္ထက္ပင္ ပိုၿပီး ေဒါသထြက္သြားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႕ဖခင္ကို ေသတြင္း၀ဆီ ပို႔ေဆာင္လိုက္ၾကဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္ခဲ့သည္။
သူဘာ့ေၾကာင့္ ယခုလို ျပဳမူရပါသလဲ ? ေမာဂၢလာန္အေပၚ မနာလို၀န္တိုမႈေၾကာင့္မွ်သာ မက အကယ္၍သာ သူ႕ဖခင္ အသက္ထင္ရွားရွိေနဦးမည္ဆိုပါက ျပည္သူမ်ားက နန္းပလႅင္ထက္ကို ဖခင္အား ဘုရင္ျပန္တင္လိမ့္မည္ဟု ေတြးထင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
ဓာတုေသနကို အက်ဥ္းသားနံရံတြင္ သံႀကိဳးမ်ားျဖင့္ တုပ္ေႏွာင္ထားလိုက္သည္။ ထိုနံရံသည္လည္း ဓာတုေသနအထက္တြင္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ရြံ႕ေစးမ်ားျဖင့္ သရြတ္ကိုင္ထားခဲ့ေလသည္။ ထို႔နည္းျဖင့္ပင္ ဓာတုေသနဘုရင္ နတ္ရြာစံ ကံေတာ္ကုန္ခဲ့ရေလသည္။
ဖခင္ေသဆံုးသြားခ်ိန္အထိ ကႆပတြင္ကား တန္ျပန္တိုက္မည့္ ရန္သူေတာ္မ်ားက ၾကြင္းက်န္ေနဆဲပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုရန္သူေတာ္မ်ားကား ကႆပစုိးရိမ္ပူရန္သည့္ လကၤာေျမကို ဆက္ဆက္ျပန္လာမည့္ ေမာဂၢလာန္ပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေနရာ အႏွံ႕က ပညာမဲ့သူ သူ႕လိုလူအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ဘယ္လိုလူအမ်ားက သစၥာထားၾကမလဲ ? အႏုရာဓပုရသည္ သူ႕အတြက္ ျပည့္စံုသည့္ လံုၿခံဳမႈ ေပးႏိုင္သည့္ေနရာဟုလည္း မထင္ျမင္ေတာ့။
မဟာ၀ံသက်မ္းကေတာ့ “ေယာက်္ားေတြ တက္ဖို႔ခဲယဥ္းသည့္ စိဂီရိယေက်ာက္ေတာင္ဆီသို႔ သူ႕ကိုယ္သူ သယ္ေဆာင္သြားသည္”ဟုဆိုသည္။ ထိုေက်ာက္ေတာင္ဆီသို႔ သူစုေဆာင္းသမွ် ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို သယ္ေဆာင္ၿပီး ေနရာအႏွံတြင္ ျမဳပ္ႏွံခဲ့သည္။
အဲဒီေက်ာက္ေတာင္မွာ ခမ္းနားထည္၀ါလွသည့္ နန္းေတာ္ႀကီးကို တည္ေဆာက္သည္။ ဘုရင္မင္းႏွင့္ သူ႕ေနာက္ေတာ္ပါမ်ား သက္ေသာင့္သက္သာ ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ရရွိေစဖို႔ လိုအပ္သမွ် အရာအားလံုးကိုလည္း ျဖည္းဆည္းခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ရန္သူေတြတိုက္ခိုက္မႈ ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ပတ္ပတ္လည္မွာ အခိုင္အမာ ေက်ာက္သားနံရံကိုလည္း တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ နန္းေတာ္ရာပ်က္ႀကီး၊ ဥယ်ာဥ္ေတာ္၊ အိမ္ေတာ္ရာမ်ားႏွင့္ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား အားလံုးသည္ ဘုရင္ကႆပ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ အႏုရာဓၿမိဳ႕ႀကီးကိုလည္း မေမ့ေလ်ာ့သင့္ပါ။ ကႆပသည္ အႏုရာဓၿမိဳ႕ေတာ္ကို ၿမိဳ႕အ၀င္ဂိတ္တံခါး၀မွာ ပန္းဥယ်ာဥ္စိုက္ပ်ဳိးျခင္း၊ ေနာက္ထပ္ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ား တိုးခ်ဲ႕ျခင္း ႏွင့္ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ နဂိုမူလထက္ သာလြန္လွပေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ကႆပဘုရင္သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ေက်နပ္ေစဖို႔ ေန႔ထူးေန႔ရက္မ်ားကို ဂရုတစိုက္ က်င္းပေပးခဲ့ျခင္း၊ သူ၏ ဆိုး၀ါးသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္ ပြဲသဘင္အခမ္းအနားမ်ားကို တင္ဆက္ျခင္း၊ အမွားေနာင္တ ရရွိျခင္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ က်မ္းစာအုပ္မ်ား မူပြားရန္ တိုက္တြန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ ႏွစ္သိမ့္ဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ ေသးသည္။ သို႔ေပမယ့္ ထိုမွ်ကုသုိလ္ေကာင္းမႈသည္ သူ႕အတြက္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ဖြယ္ရာမ်ား မျဖစ္ခဲ့ပါ။ အမွန္တရားႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ အေၾကာက္တရားမ်ားကသာ သူ႕အထံ ျပည့္နက္ေနခဲ့သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။
သူျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးသည့္ အႀကီးမားဆံုး အမွားအတြက္ ေသျခင္းတရား ေရာက္လာမွာကို ေၾကာက္ေနမိတတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကမၻာေလာကမွာ သူ႕ကို လက္တုန္႔ျပန္ လက္စားေျခမည့္ ေမာဂၢလာန္ကိုလည္း အၿမဲတေစ ေၾကာက္ရြံ႕ေနမိေလသည္။
ကႆပ မင္းအျဖစ္ စိုးစံခ်ိန္ ၇ ႏွစ္ေျမာက္တြင္ ေမာဂၢလာန ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ၀မ္းကြဲညီအကို ႏွစ္ဦးၾကား အတားအဆီးက်ဳိးပ်က္သည့္ ပင္လယ္ႏွစ္စင္းလို ႏွစ္ဖက္စစ္သည္ေတာ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ဆံုၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ စစ္ပြဲႀကီး ကုရုေနဂလ (Kurunegala) အနီး ရြာတရြာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေလသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ကႆပသည္ ဒုကၡေရာက္ေစမည့္ အမ်ားတခုကို က်ဴးလြန္မိခဲ့သည္။ ထိုအမွားကား သူ၏ ဆင္ျဖင့္ ေရွ႕တန္းတက္သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုေရွ႕တန္းသည္ စိမ့္စမ္းေပါမ်ားသည့္ အရပ္ေဒသ တခုျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ အျခားလမ္းတခုျဖင့္ ေနာက္ျပန္လွည့္ရာ သူ၏ စစ္သည္ေတာ္မ်ားက “ဘုရင္သည္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး စစ္တလင္းေျမျပင္က လႊတ္ေျမာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားသြားသည္၊ သူတို႔လည္း လႊတ္ေျမာက္ဖို႔ စတင္ရေတာ့မည္”ဟု ေတြးထင္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ကႆပသည္ စစ္ပြဲ မရႈမလွ ရႈံးႏွိမ့္လာပံုကို ေတြ႕ျမင္ရၿပီး စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ကာ သူ႕ကုိယ္သူ အဆံုးစီရင္လိုက္ေတာ့သည္။
ယခုေတာ့ ေမာဂၢလာန္ ဘုရင္ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ကႆပႏွင့္ ဆက္ဆံခဲ့သူမ်ား၊ သူ႕ဖခင္အား ေသတြင္း၀ဆီ ပို႔ေဆာင္ခဲ့သူမ်ားအေပၚ အလြန္ခါးသီး မုန္းတီးခဲ့ေတာ့သည္။ လိုခ်င္ပါလ်က္ မရခဲ့ - ထို႔အတြက္ ျဖစ္သည့္ေဒါသ အဟုန္ေၾကာင့္ပင္ သူ၏ သြားတေခ်ာင္းပင္ ေရွ႕သို႔ ေငါထြက္လာခဲ့ရသည္။ သူ႕ကိုပင္ နာမည္ေျပာင္ျဖင့္ “ယကၡ” သို႔မဟုတ္ မေကာင္းဆိုး၀ါးဟုပင္ ေခၚတြင္ခဲ့ေသးသည္။ မေကာင္းဆိုး၀ါးဟု မည္တြင္ကတည္းကပင္ သူ၏ ပါးစပ္ေဒါင့္က သြားႏွစ္ေခ်ာင္းလည္း ခၽြန္ထြက္လာခဲ့ျပန္သည္။ ေမာဂၢလာန္၏ ေဒါသေတြ ေအးျမသြားခ်ိန္တြင္ေတာ့ သူသည္ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသည့္ ဘုရင္တပါး ျဖစ္လာခဲ့ေတာ့သည္။
စိဂီရိယကုိ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ျပဳလုပ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဖခင္ ဓာတုေသန၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မဟာနာမကို ေပးအပ္လွဴဒါန္းလိုက္ေလေတာ့သည္။
XX - THE STORY OF THE LION ROCK, THE STORY OF LANKA, L.E. BLAZE, ASIAN EDUCATIONAL SERVICES, NEW DELHI, 2008, ကို ဘာသာျပန္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မွတ္စု -
ဓာတုေသနမင္း (၄၅၅-၄၇၃)
ကႆပ (၁) မင္း (၄၇၃-၄၉၁)
သခၤန္းစာမ်ား ယူႏိုင္ၾကပါေစ-
အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ- ကိုလံဘို)
စာတန္ခိုး
|
ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း
ေက်ာင္းဓာတ္ပံုမ်ား
ဗုဒၶ FM Radio
Buddha FM
FREE TALK
ဧည့္မွတ္တမ္း
သြားလည္ၾကပါ
နည္းပညာဆိုက္မ်ား
ေလေဘးကုသုိလ္
ေရးၿပီး posts
About Me
ေရးသူရဲ႕လိပ္စာ
ashintejaniyalankara
@gmail.com
@gmail.com
စာအုပ္လင့္မ်ား
စာအုပ္စာေပ
Burmese font converter
ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။