ဓာတ္ပံုေပၚ Click တခ်က္ေထာက္ၿပီး ပံုႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘေလာ့အား http://smnk.tk/ လိပ္စာျဖင့္ ဖြင့္ပါက ျမန္ဆန္ပါသည္။


အေကာင္းဆံုး လက္ရာ အေျမာက္ဆံုး moon-stone ပါ။ အႏုရာဓပုရ Bisomaligawa (queen's palace) တြင္ ရွိသည္။
Professor paranavitana အလို
(၁) အျပင္ဘက္ မီးေတာက္မီးလ်ံ မ်ားသည္ ဒီေလာကႀကီးအတြင္း ေနထိုင္ၾကသူမ်ားသည္ ပူေလာင္ေနၾကသည္ ကို ညႊန္းဆိုသည္။
(၂) တိရစၦာန္ေလးေကာင္ လွည့္ေနပံုသည္ ေမြးျခင္း၊ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း (ဇာတိ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏ)တို႔ကို ညႊန္းဆိုသည္။
(၃) ပန္းလိတ္ပန္းခက္အႀကီးစားသည္ သတၱ၀ါတို႔ သႏၱာန္ တဏွာအင္အားႀကီးမားျခင္းကို ညႊန္းဆိုသည္။
(၄) ဘဲငန္းမ်ား ၾကာပန္းကို ခ်ီလ်က္ လည္ေနပံုသည္ မိမိကုိကုိယ္ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္း (self control) ကို ညႊန္းဆိုသည္။
(၅) ပန္းခ်က္ အငယ္စားသည္ တေျဖးေျဖးႏွင့္ တဏွာမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာျခင္းကို ညႊန္းဆိုသည္။
(၆) ၾကာပန္းဆိုင္သည္ နိဗၺာန္ကို ညႊန္းဆိုသည္။
=====================================


အေကာင္းဆံုး guardstone ပါ။ ရတနပါသာဒ (ratanaprasada) တြင္ရွိသည္။
(၁) ထိပ္ဆံုးတြင္ မကန္းေကာင္မ်ား ပါးစပ္ဟလ်က္ အခ်င္းခ်င္း မ်က္ႏွာမူေနဟန္ကို ေတြ႕ရမည္။
(၂) နဂါးဦးေခါင္းႏွင့္ လူပံုသ႑ာန္
(၃) ထိုလူသည္ မင္း၀တ္တန္ဆာမ်ားကို ၀တ္ဆင္ထားသည္။
(၄) လက္ထဲတြင္ မဂၤလာပန္းအိုးကို ကိုင္ေျမွာက္ထားသည္။
(၅) ေအာက္ေျခတြင္ ၀ါမန (သို႔) ၀ါဟိရ၀ ေခၚသည့္ ရုပ္တုေလးရွိသည္။
guard stone ကို ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ထည့္သြင္းေလ့ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က အေဆာက္အဦးလွပဖို႔။ အခ်ိဳ႕က လက္ရန္းကို ပြတ္တိုက္ဆင္းလာတာကုိ ေရွ႕ဆက္ မပြတ္ႏိုင္ေအာင္လို႔၊ အခ်ိဳ႕က လက္ရန္းကို ကာကြယ္ဖို႔ ဆိုၿပီး ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သီရိလကၤာရွိ ဘုရားေစတီ ေက်ာင္း၀န္းတိုင္းတြင္ ထို guard stone, moonstone, wingstone မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ သူတို႔၏ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားျဖစ္သည္။


ဒါကိုေတာ့ wing-stone လို႔ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာလိုဆိုရင္ေတာ့ လက္ရန္းေပါ့။


moonstone, guardstone, wingstone အစံုရွိသည့္ ရတနပါသာဒေက်ာင္းေတာ္ေနရာ


ရတနပါသာဒေက်ာင္းေတာ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား

ယခုေခတ္မွာေတာ့ ေခတ္မီအေဆာက္အဦးမ်ား တည္ေဆာက္ေနၾကသည္။ လူ႕စိတ္ဆိုတာကလည္း ဆန္းက်ယ္သည္။ ေရွးေခတ္တုန္းက ဘယ္လိုမ်ား ရွိေပမလဲလို႔ ေတြးေတာမိတတ္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ တကူးတက သြားၾကည့္တတ္ၾကသည္။ အဓိပၸါယ္သိၿပီး ၾကည့္တတ္ရင္ေတာ့ ပိုၿပီး အရသာရွိမည္။ ယခုတင္ေနဆဲ ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ ဟုိေရွးေခတ္ကတည္းက တည္ေဆာက္ထားသည့္ ပံုမ်ားျဖစ္သည္။ ဘုရားေစတီမ်ားကေတာ့ ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားသည္သာ ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ထုဆစ္ပံုေဖၚထားျခင္းေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာက္တံုးမ်ားကိုလည္း ေသခ်ာက်နစြာ အေပ်ာက္အမြန္းမ်ား ျခယ္သထားသျဖင့္လည္း ၾကည့္ရႈသူမ်ားကုိ ပိုၿပီး ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။

ဗဟုႆုတ တိုးပြားၾကပါေစ-

အရွင္ေတဇနိယာလကၤာရ (ေခတၱ-ကိုလံဘို)